Eu nu spun ca cei din asociatie au procedat 100% corect, eu va spun ca au mai multi de "DA" decat de "NU".
1. Nu este normal sa nu existe o comisie de cenzori din cadrul asociatiei, sau un expert contabil angajat, care sa fie din afara asociatiei (si care costa!).
2. Daca asa s-a hotarat sa se plateasca vidanjarea fosei in functie de mc de apa consumati, atunci asa se va proceda, repartizarea apei se poate face si pausal, consumul de apa se imparte la numarul de persoane din condominiu si se inmulteste in functie de numarul de persoane care au locuit in luna respectiva in fiecare apartament, aici este dezavantajul sa scada forte tare numarul de persoane
declarate in apartament, pentru ca cei care vor declara mai putine persoane vor plati apa mai putina, curent mai putin (da, hidroforul consuma curent ca sa scoata apa) si mai sunt cheltuieli care se repartizeaza pe numar de persoane, asta pentru ca nu exista fisa de pontaj pentru fiecare persoana care intra si iese din apartamente, iar sa stea cineva sa faca "politie" este mai greu si se nasc discutii mai mari.
HG 1588/2007 Art. 37. — (I) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc In condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instaIatiiIor comune; colectarea deseuriIor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabiIeste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.