avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 849 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Învăţământ - probleme ... Drepturi ca student si angajat
Discuție deschisă în Învăţământ - probleme juridice conexe

Drepturi ca student si angajat

Buna seara,
de anul acesta sunt si student, la buget, la zi, pe langa faptul ca sunt si angajat(nu mai pun la socoteala ca atat cursurile cat si jobul sunt in acelasi interval orar).
Din cate am inteles, ca si "student angat" ar exista o lege sau prevedere, pentru aceasta grupa de studenti pentru a beneficia de o reducere a programului de invatamant.
De asemenea ma intereseaza si din celalalt punct de vedere, al "angajatului student" daca exista un beneficiu legal, chiar daca sunt angajat la o societate privata, ca spre exemplu concediu pentru studii( daca este platit si daca societatea are dreptul legal de a refuza sa plateasca concediul de studii).
Orice chestiune legala, cu privire la cele doua aspecte, imi este de ajutor!
Cu multumiri anticipate.
Cel mai recent răspuns: smeagull , utilizator 20:50, 12 Octombrie 2014
Din perspectiva relatie salariat - angajator, nu am vesti prea bune:
- puteti beneficia de concediu fara plata pentru studii sau interese personale, numai cu acordul angajatorului.
- la fel, cu acordul angajatorului, va puteti planifica concediul de odihna in perioada examenelor etc.
- conform legislatiei la nivel national, nu aveti dreptul la nici un fel de concediu platit suplimentar pentru sa sunteti student. Ar trebui totusi sa verificati daca, la nivelul unitatii dvs, prin regulament intern, contract colectiv de munca la nivelul unitatii sau contract colectiv de munca la nivel de sector de activitate, nu exista cumva vreun drept suplimentar.

Aveti o oarecare portita in codul muncii, dar planificare apropriu zisa depine de asemenea de angajator:
Art. 157