Am infiintat un ONG si mi s-a spus ca e nevoie sa achizitionez un registru de casa. M-am uitat in OMEF 3512/2008 si am vazut ca exista doua serii pentru registru de casa in RON: 14-4-7A si 14-4-7A/bA. Tot in acest ordin am vazut scriind ca trebuie tinute doua registre de casa.
Va rog ajutati-ma la urmatoarele nedumeriri:
1. Care registru de casa trebuie sa cumpar: 14-4-7A sau 14-4-7A/bA?
2. Am citit ca se completeaza in fiecare zi, iar restul paginii necompletate se taie. Daca intr-o zi nu am incasari, este nevoie sa tai cate o pagina goala cu totul?
3. Am vazut pe internet zicandu-se ca de fapt pentru un ONG nu se tin doua registre de casa. Este adevarat acest lucru?
4. La banca mi s-a spus ca primesc extrase de cont la sfarsitul fiecarei luni gratuit. Este nevoie si de un registru de banca pentru inregistrarea separata a operatiunilor sau sunt suficiente extrasele de cont?
Va multumesc frumos anticipat pentru citirea mesajului!
Completati numai registrul de casa in RON: 14-4-7A.
Completati doar atunci cand e cazul, adica in zilele cand ati avut incasari/plati fara sa lasati pagini libere pentru zilele cand nu ati avut operatiuni.
E de ajuns extrasele de cont. Daca vor fi foarte putine operatiuni facute prin cont (si in general pe ong), puteti sa solicitati extrasul de cont la trimestru si balanta contabila s-o faceti tot la trimestru.
Acte contabile pfa
sorinnell
buna, mi-am deschis si eu un magazin mixt pe PFA neplatitor de TVA. Ati putea sa ma luminati si pe mine un pic? Am intrebat ce acte de evidenta contabila ... (vezi toată discuția)