Legea Sanatatii respectiv 95/2006 si Codul Fiscal respectiv 571/2003 ,au suferit atatea modificari prin OUG ,HG si Legi pentru aprobare OUG incat nimeni nu prea mai intelege nimic pentru perioada 2006-2012 iulie, data de la care competenta de administrare a revenit ANAF.
De aceste modificari si neclaritati a profitat CNAS care cu rea credinta si prin abuz contra intereselor cetateanului a emis decizii de impunere (desi prin lege nu aveau aceasta competenta -vezi decizia CAB din 8 februarie 2012 " Anulează în parte dispoziţiile art. 35 alin. 1 din Ordinul preşedintelui CNAS nr. 617/2007 în privinţa posibilităţii organului competent al CAS de a emite decizii de impunere") din cele mai absurde ,mai ales CASJ Ilvov.
Au folosit si mai folosesc inca o tehnica numita " nu vezi cea ce vezi tu ci vezi doar cea ce vrem noi sa vezi". Si se pare ca functioneaza.
Astfel toata lumea a inceput sa "vada" in textul art 257 in loc de sintagma "alte venituri..." "transferul dreptului de proprietate". Ori Normele de Tehnica Legislativa respectiv Legea 24/2000 art.50 si altele sant extrem de clare in aceasta situatie.
Ca sa intelegem calitatea legii in aceasta situatie respectiv art .257 din L 95/96 facem o incursiune in istoria sa de la nastere si pana in ziua de astazi : a suferit numeroase atacuri prin ridicarea exceptiei de neconstitutionalitate doua fiind admise dar pe motive care nu au legatura cu transferul dreptului de proprietate si a suferit numeroase modificari cele mai notabile fiind cele aduse de OUG 93/2008 ,OUG 107/2010 ,OUG 15/2012 ,OUG 88/2013 si OUG 2/2014.
Cea mai cretina dintre ele este modificarea introdusa prin OUG 93/2008 care a fost abrogata prin OUG 15/2012 pe care as dorii sa o analizam impreuna:
OUG 93/2008
53. La articolul 257 alineatul (2), literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,e) veniturilor din pensiile care depăşesc limita supusă impozitului pe venit;
f) veniturilor din cedarea folosinţei bunurilor, veniturilor din dividende şi dobânzi, veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală realizate fn mod individual şi/sau într-o formă de asociere şi altor venituri care se supun impozitului'pe venit numai în cazul în care'nu realizează venituri de natura celor prevăzute la lit. a) - e), alin. 2^1 şi art. 213 alin. (2) lit. h), dar nu mai puţin de un salariu de bază minim brut pe ţară, lunar."
54. La articolul 257, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In cazul persoanelor care realizează în acelaşi timp venituri de natura celor prevăzute la alin. (2) lit. a) - e), alin. (2^1) şi la art. 213 alin. (2) lit. h), contribuţia se calculează asupra tuturor acestor venituri."
55. La articolul 257, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
,,2^1) In situaţia în care o persoană realizează venituri care sunt neimpozabile, contribuţia se calculează asupra veniturilor realizate."
Interpretand stricto sensu nou introdusul al.2^1 ,si corelare lit.f) cu acesta rezulta ca asiguratii de la lit. f) nu vor platii pentru "veniturile supuse impozitului pe venit" ci doar pentru veniturile neimpozabile obtinute in perioada respectiva .( vanzari auto, mosteniri,dobanzi bancare impozitate din mai 2010 ,etc)
In schimb contribuabilii cuprinsi in acelasi articol de la lit.a) la lit.e) deci inclusiv salariatii si pensionarii ar fi trebuit sa plateasca cumulat si la veniturile de baza si la veniturile neimpozabile conform al.3.
Si asta este inca valabila pentru perioada 2008 de fapt 2009 caci 2008 ar cam fi prescris pana in 2012 cand al.2^1 a fost abrogat deci se poate aplica pana in 2018 cand se va prescriee creanta pt 2012
Ce ziceti deschidem "cutia Pandorei?"