1-Daca
Mentionez ca bunicul meu nu avea nici un fel de mostenire. ,pe cale de consecinta ,nu
Pot obtine un certificat de mostenitor
2-Legea nr. 19/2000, Art. 97, precizeaza de catre cine poate fi incasata pensia persoanei care a decedat:
pensia care nu a fost incasata de catre pensionar pe durata vietii, pentru luna in care a avut loc decesul (sau alte drepturi restante de pensie cuvenite si neincasate pana la deces), se plateste catre sotul supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, celorlalti mostenitori.
Dosarul necesar beneficierii ultimulior drepturi de pensie se depun la Casa Teritoriala de Pensii a sectorului/localitatii unde isi avea domiciliul persoana decedata.
Institutia va elibera un ordin de plata (o adeverinta) si va oferi indicatii despre Oficiu Postal sau sucursala CEC de unde se vor ridica bani (de obicei Oficiul Postal de unde primea pensia persoana care a decedat).
Drepturile pot fi solicitate Casei de Pensii in cadrul termenului general de prescriptie, respectiv in perioada de 3 ani calculati cu incepere de la data decesului.
Plata pensiei se va face pentru luna in cursul careia a decedat persoana, indiferent de zilele sau orele scurse din luna respectiva si doar daca pensia nu a fost deja incasata de catre pensionar inainte de deces.
Pentru plata pensiei care nu a fost incasata,sunt necesare cerere -cerere plata: Anexa nr. 9, certificatul de deces -original si copie,act de identitate al solicitantului -original si copie,
acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul -original si copie,certificat de moştenitor-original si copie