Am o intrebare legata de ce cheltuieli se pot baga in cotabilitatea unui ONG( de ex: bonuri de carburant, bonuri de la restaurante (organizarea unei mese pentru un colaborator), echipamente necesare desfasurarii activitatii, facturi pentru inchirieri local/ spatiu in vederea desfasurarii unor prezentari, se pot plati cursuri de specializare pentru membrii asociatiei?)
Puteti sa achizitionati pe ong echipamente de natura mijloacelor fixe si a bunurilor de inventar cu factura pe ong.
Puteti sa introduceti in contabilitate si facturile pe ong cu inchiriere spatiu pentru evenimente.
Puteti incheia contracte cu lectori pentru specializare membrii (pe care sa-i platiti si pentru aceste venituri veti plati si impozite) si puteti sa incheiati contracte cu firme specializate de la care sa primiti factura pe ong.
Puteti sa decontati si cheltuielile de transport persoane pe baza de bonuri de carburant. Trebuie sa aveti contract de comodat cu proprietarul masinii si foi de parcurs.
Puteti sa decontati si facturile cu masa servita.
Oricum cred ca e bine sa colaborati cu un contabil autorizat membru ceccar chiar si cateva ore pe luna pentru ca se pare ca activitatea ong este destul de laborioasa si trebuie sa fie cineva specializat care sa tina evidenta corect.
Regulile in principiu nu difera de cele de la operatorii economici - cheltuielile trebuie sa indeplineasca atat ca fond cat si ca dovedire a lor prin documente cerintele legale. Printre altele, trebuie sa fie efectuate cu incadrarea in scopul si obiectivele ONG-ului, si sa fie documentate prin acte ce indeplinesc cerintele legale privind documentele justficativ-contabile. Legislatia e ampla, nu se pune problema sa v-o prezinte cineva pe un forum, va trebui sa aveti un contabil profesionist si pentru activitatea de zi cu zi ar trebui acesta sa va instruiasca / sfatuiasca specific ce cheltuieli sunt OK si cum trebuie documentate....