avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... vechiul proprietar nu a platit fond de rulment si de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

vechiul proprietar nu a platit fond de rulment si de reparatii!

Buna seara!
Va rog sa ne sfatuiti si pe noi, proprietari de putina vreme, prinsi intr-o situatie destul de aiurea:

De vreo 2 luni intampinam probleme la noua locuinta achizitionata in martie, a.c.: s-a schimbat administratorul (e persoana fizica, se ocupa doar de asociatii de locatari) si ni se cere sa achitam, retroactiv, toate sumele pentru fondul de rulment si cel de reparatii pe care vechiul proprietar nu le-a achitat.
Mentionez ca noi achitam totul, in fiecare luna, incepand cu luna martie, de cand apartamentul este pe numele nostru.
De asemenea, adeverinta primita de la vechiul administrator precizeaza faptul ca celalalt proprietar nu a avut constituit nici fond de reparatii, nici de rulment, dar nu se mentioneaza niciunde ca noii proprietari ar trebui sa achite aceste sume. Nici la notar, cand a fost redactat contractul de vanzare-cumparare nu s-a mentionat ca noi ne asumam preluarea datoriilor vechilor proprietari.Ba mai mult, era precizat ca nu au restante.
Daca mai exista cineva care a trecut prin situatii similare, va rog sa imi spuneti ce avem de facut? De partea cui e legea? Suma despre care discutam nu e de aruncat, ba mai mult, are 4 cifre....
Noul administrator ne sugereaza sa platim(ce usor e de spus). Alti vecini insista ca nu e de datoria noastra, din moment ce nu era apartamentul in proprietatea noastra inainte de martie... 2 tabere,2 pareri...care e cea oficiala, bazata pe lege?

Multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: dianamonica , utilizator 11:14, 31 Octombrie 2014
HG 1588/2007 Art. 24.— (1) In scopul asiguranii fondurilor necesare pentru plati curente, asociatia de proprietari stabileste cuantumul si cota de participare a proprietarilor Ia constituirea fondului de rulment. De regula, fondul de rulment se dimensioneaza astfel incat sa poata acoperi cheltuielile curente ale condominiului Ia nivelul unei luni calendaristice. Stabilirea cuantumului se face prin echivalare cu suma care a fost necesara pentru acoperirea cheltuielilor lunare inregistrate de asociatia de proprietari in anul expirat, Ia nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, majorate cu rata infIatiei, iar In cazurile asociatiilor de proprietari nou‐infiintate, pnin constatarea si insusirea experientei in domeniu a unor asociatii de proprietari echivalente ca marime.
(2) Fondul de rulment se constituie prin plata anticipata a cotei ce revine fiecarui proprietar, potrivit
hotararii adunarii generale a asociatiei de proprietari, iar reintregirea fondului de nulment se face lunar, prin plata sumelor afisate pe lista de plata. Pentru incasarea fondului de rulment, casienul asociatiei de proprietari elibereaza chitanta personalizata separata.
(3) In situatiiIe in care, prin contractul de inchiriere incheiat cu proprietarul, chiniasuI se obliga sa
participe Ia plata cheltuielilor curente ale condominiului in care locuieste, acesta va participa si Ia
formarea fondului de rulment.
(4) Fondul de rulment incasat se poate restitui in situatiiIe de schimbare a domiciliului sau a dreptului de proprietate, daca pnin actele de transmitene a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, precum si in situatiile in care cheltuielile lunare scad conform deciziei comitetului
executiv, Ia cererea proprietarului.
(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partiIor de constructii/instabatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituni si cheltuieli.


Nu este nimic ilegal, dumneavoastra sunteti obligati sa depuneti fond de rulment, daca vechiul proprietar avea acest fond putea sa il retraga in momentul in care a vandut apartamentul (4).
Acest fond este necesar pentru plata facturilor pana la afisarea acestora in liste si pana la incasare.
De exemplu intretinerea lunii septembrie este afisata dupa emiterea ultimei facturi, aceasta vine intre 15 si 20 a lunii octombrie, atunci se afiseaza listele, daca proprietarii incep dupa acea data sa plateasca, atunci pana se strang toti banii ori incep sa va calculeze penalizari, ori va sisteaza furnizarea de utilitati!
Ok, fondul de rulment, sa zicem ca e ok, pentru ca e vorba de cheltuielile noastre actuale, de rularea unor bani. Dar fondul de reparatii, care a inceput sa fie strans din septembrie anul trecut, perioada in care apartamentul nu era al nostru? Acum noi cotizam pentru fondul de reparatii, fara discutii suplimentare, pentru ca suntem proprietari. Ramane descoperita perioada septembrie 2013-martie 2014. Banii se strang inca de atunci, pentru repararea acoperisului, dar inca nu s-au demarat lucrarile. Deci, insist:nu era de datoria vechiului proprietar sa achite acea suma lunara? Am fi discutat noi cu el daca am fi stiut ca se poate intampla asa ceva. Pot sa il oblig prin lege sa achite acele sume? Mi se pare ca ni s-a ascuns acest lucru de catre fostul proprietar, de catre fostul administrator si nu imi place ideea ca am putea fi trasi pe sfoara!
Ultima modificare: Joi, 30 Octombrie 2014
dianamonica, utilizator
Nu ramane descoperit nimic!
Dv. trebuie sa aveti ca fond de reparatii atat cat are si alt apartament identic cu al dv., cu aceeasi cota-parte indiviza. Fondul de reparatii se strange pentru a avea bani pentru reparatiile viitoare, nu pentru cele din trecut.
Am mai postat odata despre fondul de reparatii, dar repet postarea, poate nu ati vazut-o:
(5) Asociatia de proprietari va constitui un fond pentru repararea partiIor de constructii/instabatii aflate in proprietate comuna, fond cu perioada de folosire limitata, care va fi depus in contul asociatiei de proprietari si nu va putea fi folosit decat cu acordul adunarii generale a asociatiei de proprietari, in conformitate cu bugetul de venituni si cheltuieli.


Chiar daca legea spune ca are perioada de folosire limitata, acesta este strans pentru o perioada mai lunga de folosire, asta pentru ca daca asociatia nu are alte venituri (chirii) atunci cand este nevoie de o reparatie mai mare (cum este terasa, plasa subsolului, reabilitare, zugravit scara, etc), este mai greu si pentru proprietari si pentru asociatie sa stranga acesti bani, sunt firme care cer plata unui avans pentru derularea contractelor, iar daca nu ii ai pana se strang cu taraita, lucrarea nu poate sa inceapa.
Daca trebuie reparata terasa, aceasta se face doar in sezonul cald, lucrarea trebuie facuta foarte repede, pentru ca de la decopertare si pana la acoperirea in totalitate trebuie sa fie un timp foarte scurt, daca vine o ploaie "de vara" risca sa ajunga in apartamente.
Daca vechiul proprietar nu a achitat aceasta suma, poate a fost un restantier in acel bloc, poate a platit penalizari pentru sumele nedepuse, noi nu stim.
Dar dumneavoastra daca ati achizitionat acest apartament, banuiesc ca nu il vindeti intr-un an, asa ca trebuie sa platiti aceste fonduri, fiind in ajutorul dumneavoastra, dar si al asociatiei din care faceti parte acum, iar ca proprietar aveti dreptul sa va implicati in conducerea asociatiei, sa vedeti cum se cheltuie banii, chiar sa dati o mana de ajutor in buna desfasurare a activitatii asociatiei.
Si pentru asta trebuie sa depuneti la asociatie o copie dupa actul de achizitie al apartamentului si sa semnati o aderare la asociatia de proprietari.
Pentru mai multe informatii aveti la dispozitie Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si HG 1588/ 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007
Multumesc pentru raspunsuri!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Penalizari la neplata fondului de rulment Adriana68 Adriana68 Am citit in ziarul Libertatea din 14 iulie 2010 raspunsul lui [EDIT] referitoare la fondul de rulment. Printre altele, spunea \"[b]Acesta poate fi constituit ... (vezi toată discuția)
Plata partiala intretinere ContSters255863 ContSters255863 Sunt chirias intr-un apartament din Bucuresti, fara acte legale. La lista de plati de pe luna curenta a venit sa platesc, in suma de 100 RON, reparatii terasa. ... (vezi toată discuția)
Fond de reparatii incasat si nefolosit Dana Marin Dana Marin AG a decis strangerea unui fond de reparatii pe anul in curs. El nu a fost folosit. Este adaugat in lista de intretinere lunara si poarta penalitati pentru cei ... (vezi toată discuția)