avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 752 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Semnare contract confidentialitate pe termen nelimitat
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Semnare contract confidentialitate pe termen nelimitat

Buna seara.
Mi se cere la firma la care lucrez sa semnez un contract de confidentialitate VALABIL PE TERMEN NELIMITAT. (toata viata)
In cazul in care este incalcat (de catre mine bineinteles !) sunt obligat sa le platesc despagubiri, dar NU mai putin decat dublul venituror realizate la acea firma pe perioada lucrata la ei.
Mentionez ca sunt mecanic auto si in caz de refuz sunt sanctionat cu datul afara.
Este legal un astfel de contract ?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:14, 5 Noiembrie 2014
Sunt legale aceste clauze, conform C muncii.

Art. 20 C. muncii

(1) În afara clauzelor esenţiale prevăzute la art. 17, între părţi pot fi negociate şi cuprinse în contractul individual de muncă şi alte clauze specifice.
(2) Sunt considerate clauze specifice, fără ca enumerarea să fie limitativă:
a) clauza cu privire la formarea profesională;
b) clauza de neconcurenţă;
c) clauza de mobilitate;
d) clauza de confidenţialitate.

Art. 26 C muncii

(1) Prin clauza de confidenţialitate părţile convin ca, pe toată durata contractului individual de muncă şi după încetarea acestuia, să nu transmită date sau informaţii de care au luat cunoştinţă în timpul executării contractului, în condiţiile stabilite în regulamentele interne, în contractele colective de muncă sau în contractele individuale de muncă.
(2) Nerespectarea acestei clauze de către oricare dintre părţi atrage obligarea celui în culpă la plata de daune-interese.