avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1942 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... concediu de sarcina si lauzie
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

concediu de sarcina si lauzie

buna ziua, sunt insarcinata in 7 sapt si sunt in concediul medical fiind sarcina cu risc,am fost intrnata si dupa am primit concediu pe 2 sapt cu cod 01, cat concediu poate sa iimi mai dea din ambulator si cu ce cod ?

2. am contrstc de munca pe perioada dterminata pana pe 26 mai 2015, dar eu intru in carcina si lauzi pe 25 04.2015, ce se intampla din 27 mai 2015, tot la fima predau concediile medicale?
mutumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 13:40, 9 Noiembrie 2014
1. Vi se poate da concediu medical pana cu 63 de zile inainte de data prezumata a nasterii cand vi se va acorda concediu de maternitate (sarcina si lauzie).

2. - Contractul individual de munca (CIM) pe perioada determinata inceteaza de drept la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat indiferent de situatia in care va aflati la acel moment (conf. art.56(1), lit.i) din Codul muncii).
- Deoarece la acea data veti fi in concediu de maternitate aveti doua posibilitati:

a) - sa depuneti certificatele medicale la Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) care vi le va plati;
- dupa terminarea concediului de maternitate veti putea beneficia de indemnizatie pentru concediu crestere copil (CCC);
- actele pentru indemniztie pentru CCC le depuneti la Primarie.

b) - sa va inregistrati la Agentia de Somaj (daca indepliniti conditiile;
- fiind in somaj indemnizat puteti beneficia in continuare concediu de maternitate si apoi de concediu crestere copil (CCC).
- certificatele medicale le duceti la Agentia de Somaj care le calculeaza si le plateste.
- cererea pentru CCC o faceti catre Agentia de Somaj iar actele le depuneti la Primaria de care apartineti cu domiciliul.