Deschid acest nou topic doarece nu am gasit in forum decat furt DIN supermarket. Problema mea vizeaza "cealalta" parte. Nu vreau sa aduc in discutie pretul care difera intre raft si casa, calitatea unor produse ambalate sau ceva asemanator. Ma refer strict la furtul pe bonul de casa. Mi s-a intamplat de cateva ori sa gasesc pe bonul meu un produs pe care nu l-am achizitionat, un produs trecut de doua ori sau cu o cantitate mai mare, dar "isteria" m-a apucat zilele trecute cand am cumparat doua caserole de fursecuri de 200-250g fiecare, care, desi ele costau in jur de 10 lei bucata, mi-au fost taxate la kilogram, adica am platit 60 de lei pe amandoua. Am observat abia dupa ce plecasem din magazin (studiam bonul la un semafor...) m-am intors si mi s-au returnat banii. Nu comentarii, nu verificari, nici macar nu s-au mai scanat o data produsele sa se vada daca este o eroare. Adica daca mai pica vreun fraier care nu se prinde cu atat mai bine.
Citind toate topicurile cu furt DIN supermarket vad ca ei cheama imediat politia, se face dosar penal iar individul respectiv cel mai probabil capata o pedeapsa. Personal am patit o asemenea "umilinta" cu unul dintre agentii de paza care m-a "retinut" mai bine de un sfert de ceas controlandu-mi bonul si cosul deoarece i se suflase in casca ca as fi ascuns un produs in ambalajul altui produs; abia cand m-am enervat bine de tot mi-a spus ce cauta de fapt si i-am aratat cutia de ace de 2 lei pe care o sprijinisem de un ambalaj ca sa n-o pierd din cos si pe care, evident, o platisem si figura pe bonul meu.
Nu contest ca exista si greseli umane dar, deja mi s-a intamplat de prea multe ori ca sa nu suspectez si o intentie in a fi furat.
Cum ma sfatuiti sa procedez la o viitoare "intamplare"? Sa chem politia?
Aceste fapte nu se incadreaza la furt, poate doar la inselaciune daca s-ar putea demostra reaua intentie si persoana responsabila. Slabe sanse.
Sfatul meu: nu mai mergeti la magazinul cu pricina. Daca totusi sunteti nevoita, cumparati putin si nu plecati din raza camerelor de luat vederi de la casa pana nu ati verificat bonul. Eu imi notez si pretul de pe raft si-l compar cu cel de pe bon (daca am multe produse).
Mi s-a intamplat sa se incerce si "filarea" unei bancnote de 10 de catre casiera, cand a numarat banii in fata mea, incercand sa mi-i plaseze fara ca eu sa-i mai numar odata ( a fost cu intentie pentru ca s-a cam invinetit duduia ). Am patit si trecerea de 2 ori a aceluiasi produs nu unul dupa altul, din eroare, ci la distanta de mai multe pozitii, desi eu cumparasem doar o bucata din acel produs. Bonul avea peste 50 de linii. Acasa am facut inventarul. Am facut plangere si mi s-au returnat banii...ce fac ei cu salariata lor nu e treaba mea. Oricum sunt si ei satui de "competentele" lor, le schimba ca pe servetele nazale.
Faceti plangere la Protectia Consumatorului, eventual cu cele doua bonuri pe care apare acelasi produs cu doua preturi diferite, mentionati produsul, codul sau de bare, eventual raionul. Vor primi o amenda foarte mare, care depaseste cu mult incasarile in afara legii, prin inselarea consumatorilor.