avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 494 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Conditiile legale de clasare a unei reclamatii catre ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Conditiile legale de clasare a unei reclamatii catre Protectia Consumatorului

1. care sunt condiţiile legale, precizându-se expres şi norma respectivă, pentru a se dispune clasarea unei reclamaţii adresate protecţiei consumatorului?
2. care sunt efectele legale ale clasării menţionate privitor la dreptul consumatorului de a se adresa instanţei de judecată
Cel mai recent răspuns: demeterelemer , utilizator 06:11, 15 Noiembrie 2014
1-OG nr 27/2001 completata si modificata
ART. 7
Petitiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petitionarului nu se iau în considerare şi se claseaza, potrivit prezentei ordonanţe.
ART. 10
(1) În cazul în care un petitionar adresează aceleiaşi autorităţi sau instituţii publice mai multe petiţii,sesizand aceeaşi problema, acestea se vor conexă, petentul urmând sa primească un singur răspuns care trebuie sa facă referire la toate petitiile primite.
(2) Dacă după trimiterea răspunsului se primeşte o noua petiţie de la acelaşi petitionar ori de la o autoritate sau instituţie publica greşit sesizată, cu acelaşi conţinut, aceasta se claseaza, la numărul iniţial făcându-se menţiune despre faptul ca s-a răspuns.

2-Sunt 2 aspecte distincte ,raspunsul autoritatii de protectie a consumatorului si interesul partii interesate de solicitare pretentii catre tert,drept care este prevazut si garantat de Legea Fundamentala =dreptul neingradit la justitie
Răspunsul primit, pentru care mulţumesc, nu m-a edificat în problema pusă în discuţie, situaţia fiind următoarea: răspunsul la reclamaţia mea fiind vădit nelegal şi netemeinic (ignoră clauzele abuzive şi eludează un drept fundamental) am formulat un recurs administrativ graţios; soluţia la recurs aşijderea (eludează în totalitate consideraţiile recursului) precizează următoarele, citez: "Având în vedere cele de mai sus menţionate, concluzionăm că reclamaţia dvs. se clasează şi vă informăm faptul că prezenta adresă nu vă îngrădeşte dreptul de a vă adresa instanţei .."
Cu tot respectul,pentru ca un raspuns sa va multumeasca este necesar sa furnizati minimum de date relevante ,astfel incat aceia aloca timp -benevol,sa poata analiza situatia cu care va confruntati si eventual sa va dea un sfat
In postarea dvs initiala,nu ati facut niciun fel de referire la situatia concreta cu care va confruntati
Daca apreciati ca aveti motive intemeiate,aveti dreptul sa va adresati instantei de judecata pentru competenta si legala solutionare
Succes !
Mă surprinde poziţia exprimată de doamna "ynocentta" - pe moment mă voi referi exclusiv faţă de prima şi esenţiala întrebare, care era, citez: "1. care sunt condiţiile legale, precizându-se expres şi norma respectivă, pentru a se dispune clasarea unei reclamaţii adresate protecţiei consumatorului?", iar, referitor la clasarea unei reclamaţii / petiţii, textul normativ reprodus, dacă este exhaustiv, cum bănuiesc, pentru mine, în circumstanţele precizate privind soluţia adoptată faţă de datele concrete ale reclamaţiei, nu sunt edificatoare în dovedirea justeţii poziţiei reproduse anterior din soluţia autorităţii, amintesc: ".., concluzionăm că reclamaţia dvs. se clasează ..", pentru că reclamaţia mea nu era anonimă şi conţinea toate datele mele personale cerute de art.7 şi recursul legal graţios nu se încadrează în condiţiile prevăzute în alin.(2) al art.10 din OG nr.27/2001 menţionat. Cred că în asemenea circumstanţe îmi este permis a fi ne edificat.
Verificând temeiul legal indicat am constatat că în mod real este vorba de Ordonanţa nr.27/2002 şi nu de cel cu nr.27/2001 cum greşit s-a postat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Art. 2 din og 27/2002 - rog raspuns la urmatoarele 2 intrebari albuemanoil albuemanoil 1. prin PETITIE se intelege si contestarea LISTELOR DE PLATA (emise de asociatiile de proprietari ) in baza art. 12.A.d. din HG 1588/2007 ? ... (vezi toată discuția)
Ce fac daca cei de la posta numi comunica traseul corespondentei? joohny88 joohny88 sunt obligati cei de la posta romana sa-mi comunice ce s-a intamplat cu o recomandata daca nu am primit-o si nici n-a fost returnata?daca fac o cerere scrisa ... (vezi toată discuția)
Solutionare petitii juridicx juridicx buna ziua! Ce pot opune art 10 pct 2 din og 27/2002 -solutionare petitii - care stipuleaza:\"daca dupa trimiterea raspunsului se primeste o noua petitie cu ... (vezi toată discuția)