avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2006 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... patron necinstit.
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

patron necinstit.

daca sunt student la arhitectura si m-am inteles cu un patron (spaniol) sa-i lucrez pentru un salar lunar = x, iar plata sa mi-o faca o data la 2 saptamini, dar prima luna in proba, fara contract. Dupa primele 2 saptamini, i-am cerut patronului banii, dar el a refuzat sa mi dea. Atunci i-am luat laptopul cu proiectele mele in el si l-am dus acasa. Dinsul m-a reclamat la politie ca i-am furat laptopul si proiectele, desi din reclamatie se deduce ca am colaborat. La interventia politiei, am golit leptopul si l-am predat politiei, dar nu-mi convine sa-i predau si proiectele fara sa-mi platesca. In aceasta situatie, va rog sa-mi spuneti ce se poate intimpla si eventual cum as putea rezolva problema si sa-mi scot banii. - multumesc !
Cel mai recent răspuns: LORELA UNGURIANU , Avocat 20:40, 30 Mai 2009
In primul rand nu trebuia sa acceptati asa ceva, sa lucrati fara contract de munca. Va recomand sa faceti o sesizare la ITM care insa nu va asigura plata salariului, ulterior o actiune in instanta.
Intrati in legalitate si abia apoi prestati servicii.Altfel riscati sa nu aveti cistig de cauza.
Faceti o plangere la ITM si solicitati sa va comunice ce drepturi salariale nu ati primit.Cu siguranta, neavand contract de munca inregistrat la ei, nu veti obtine un raspuns multumitor.Luarea laptop-ului si a proiectelor poate constitui infractiune de furt(sau abuz de incredere), iar dvs, neavand contract de munca- sau de colaborare, veti lupta cu morile de vant.Pe viitor, nu mai acceptati munca "la negru"

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură