avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 805 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... codificarea la FISC a activitatii de administrare
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

codificarea la FISC a activitatii de administrare

Va rog sa-mi spuneti daca o persoana atestata ca administrator a reusit sa se inscrie la FISC si sa obtina cod fiscal si sa lucreze ca liber profesionist.
Nu ma refer la PFA.
Ce contract ati intocmit si ce impozite platiti?
Intocmiti factura de prestari servicii ?
Va rog sa-mi dati orice alte detalii pe care le considerati necesare.
Multumesc.#-o
Cel mai recent răspuns: abeona , utilizator 22:17, 3 Iunie 2009
Nu numai administrator.Orice persoana avand calitatea de angajat , poate incheia contracte de reprezentare/intermediere cu firme, pentru care primeste comision, impozitat la sursa.Pe baza contractului, declara la Adm Fin.sursa de venit si primeste confirmarea de inregistrare fiscala (codul fiind identic CNP).Completeaza declaratia anuala si depune certificatele fiscale emise de firma intermediata, eventual plateste diferenta de impozit neretinut.
Conditia este lipsa conflictului de interese, stipulat in ambele contracte (CIM si contr.comision)
Incasarile se fac pe documentele firmei reprezentate(facturi/chitante) puse la dispozitie agentului/intermediarului.
Daca n-am inteles bine, detaliati va rog.
Ultima modificare: Sâmbătă, 30 Mai 2009
nucu$, utilizator
Ma refeream la faptul ca o persoana atestata ca administrator de imobile de catre Primarie, poate fi considerata liber profesionist si i se poate elibera un cos fiscal ( atentie nu mai este CNP-ul) exact la expertilor contabili, contabilior autorizati etc.
In acest caz ce fel de contract intocmeste cu Asociatia de Proprietari si ce contributii plateste FISCULUI ?
Nu imi este foarte clara procedura care ar trebui sa se aplice in acest caz.
Multumesc, astept raspuns .
Este foarte urgent.:closedtopic:
Daca vreti sa activati ca administrator intr-o asociatie de proprietari puteti incheia cu aceasta un contract de prestari servicii care presupune: un contract semnat de parti (asociatie si Dv.) si o plata a impozitului de 16%. Relatia Dv. cu fiscul in acest caz este declaratia 100 ( cu alegerea optiunii venituri din activitati de prestari servicii....) si o foaie de varsamant cu impozitul de plata catre stat (numai 16%). Asta pentru toti angajatii asociatiei, centralizat, in care sunteti si Dv. inclus.
Si contract de munca care presupune: semnarea de catre parti a acestuia, implicarea cartii de munca, dar si o plata suplimentara de taxe catre stat, plata facuta in fond de proprietari, prin Dv.
Ce fel de contract ati putea incheia cu asociatia, asta implica si vointa clientului, nu numai a Dv.
In cazul contractului de prestari servicii lucrurile sunt mai ieftine pentru asociatie, mai simple pentru Dv., dar mai nesigure, in sensul ca acest contract se semneaza pe o perioada de maxim 3 luni si apoi se poate reinnoi daca partile decid astfel. Mie mi se pare mai flexibil si mai simpla aceasta varianta, mai ales ca in calitate de administrator veti avea multe alte probleme mai stresante si nu v-ar mai trebui o bataie de cap in plus.
Avantajul (daca asta poate fi un avantaj) este ca in cazul in care asociatia vrea sa scape de Dv. din diferite motive ati fi "sub pulpana codului muncii" si ati putea ramane pe capul lor mult si bine....De asemenea marele avantaj al acestei solutii este ca veti avea un plus de ani la pensie, prin faptul ca aveti contributii la bugetul statului prin taxa de somaj, CASS si toate celelalte.....
Multumesc tare mul mult pentru sfatul dat de dvs.dar, mai am o intrebare; unde scrie ca acest contract de prestari servicii se incheie pentru max.5 luni ? In Codul Civil ?
Si eu am crezut ca varianta cu intocmirea contractului de prestari servicii este cea mai buna pentru mine in acest moment si la fel si pentru asociatie legat de sistemul de impozitare.:fight:
elga50 a scris:
In cazul contractului de prestari servicii lucrurile sunt mai ieftine pentru asociatie, mai simple pentru Dv., dar mai nesigure, in sensul ca acest contract se semneaza pe o perioada de maxim 3 luni si apoi se poate reinnoi daca partile decid astfel.

De unde acest termen? :O

Avantajul (daca asta poate fi un avantaj) este ca in cazul in care asociatia vrea sa scape de Dv. din diferite motive ati fi "sub pulpana codului muncii" si ati putea ramane pe capul lor mult si bine....De asemenea marele avantaj al acestei solutii este ca veti avea un plus de ani la pensie, prin faptul ca aveti contributii la bugetul statului prin taxa de somaj, CASS si toate celelalte.....

Banuiesc ca vorbiti de contractul de munca aici. Dar ar trebui precizat ca si in cazul altui tip de contract se poate plati CAS-ul, doar ca presupune vointa administratorului.

Alte discuții în legătură

Facturare-incasare expertiza extrajudiciara ingerasmic ingerasmic Buna ziua, Ma aflu la prima mea expertiza extrajudiciara pentru o asociatie de proprietari si din pacate nu reusesc sa-mi dau seama de cateva aspecte ce tin ... (vezi toată discuția)
Contract prestari servicii sau contract de munca iirina_19 iirina_19 Care este varianta cea mai avantajoasa(dar si corecta) pentru un pfa: sa incheie un contract de prestari servicii cu o persoana juridica pe o durata de un an ... (vezi toată discuția)
Asociatii de proprietari trofin marinela trofin marinela Daca o asociatie de proprietari este nonprofit si incheie un contract de prestari servicii cu administratorul si femeia de serviciu, ceilalti: cenzorul si ... (vezi toată discuția)