1. Cum să procedeze legal un pensionar la primirea unei notificări privind obligaţii de plată în baza unui contract comercial de prestări servicii, prestaţia distinctă nouă fiind contractată prin act adiţional la contractul iniţial, dar care convenţie contractată prin act adiţional a fost reziliat unilateral în scris (adresa de reziliere fiind transmisă prin poşta română care a confirmat prin adresă oficială înmânarea recomandatei în cauză) de către pensionar în termenul legal de probă, încă în luna august, aspect pe care prestatorul (societate privată) îl ignoră nerăspunzând la adresa de reziliere unilaterală, dar pretinzând în continuare contravaloarea noii prestaţii neefectuate încă din data rezilierii, prin emiterea în continuare de facturi care conţin şi prestaţia neefectuată.
2. Cum să procedeze pensionarul în cauză, având în vedere că în notificarea menţionată, pentru ai fi îngrădită posibilitatea de plată parţială a facturii este indicat un cont la o bancă inexistentă în localitatea de domiciliu al pensionarului (la care probabil există vreo convenţie privind neacceptarea plăţii parţiale) şi casieria societăţii care refuză acceptarea plăţii parţiale, respectiv, CEC Bank refuză primirea sumelor spre consemnare invocând mai nou fără dovadă (adică prezentarea normei legale în acest sens) imposibilitatea consemnării unor asemenea sume.