avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1112 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Sesizare la ANPC privind o asociatie de locatari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Sesizare la ANPC privind o asociatie de locatari

Buna ziua,

AM niste intrebari pt dvs la car esper sa-mi puteti raspunde:
1. daca lista de plata a cotelor de contributie nu este semnata de presedintele de asociatie de proprietari si de cenzor, aceasta devine nula de drept? Legea 230/2007 stipluleaza ca aceasta lista trebuie semnata de administrator si contrasemnata de presedintele de asociatie si de cenzori. In plus daca a fost angajata o firma de contabilitate pt a calcula cotele trebuie si aceasta sa semneze si stampileze lista respectiva. In cazul in care presedinteeld e asociatie refuza sa semneze lista avem obligatia de a plati cotele de intretinere?
2. Daca am solicitat presedintelui de asociatie si administratorului explicatii privind modul de calcul al acestor cote si in cazul refacturarilor copii de pe facturile de utilitati iar acestia au refuzat sa raspunda in conformitate cu codul fiscal suntem obligati la plata cotelor de intretinere astfel calculate?
3. daca presedintele de asociatie a mintit ca este proprietar al unui apartament din asociatie dar in urma sesizarilor facute la primarie despartamentul d eindrumare si control ni s-a spus ca este legal ca un presedinte de asociatie de proprietari sa nu fie proprietar in cadrul asociatiei, desi legea 203/2007 stipuleaza altceva, ce trebuie facut in acest sens, iar actele si documentele semnate de acesta mai au valoare legala si comerciala?
4. daca in urma cererilor noaste, in temeiul art 10 din legea 230/2007 presedinteelde asociatie refuza sa ne puna la dispozitie documentele prin care legal, a fost investit ca presedinte de asociatie si contractele pe care le-a semnat in aceasta functie ce este de facut? Am facut astfel de cereri in scris trimise prin posta cu confirmare de primire inca din iulie, pana in prezent neprimind niciun raspuns.
Toate acestea se intampla in asociatia de proprietari 930 din campina. Multumesc
Cel mai recent răspuns: angi_grig , utilizator 08:54, 20 Noiembrie 2014
1-Dvs ca proprietar va revine obligatia principala de a achita in termenul legal stabilit cotele individuale de intretinere
Daca nu exista pe lista de intretinere semnatura presedintelui de asociatie,justificarea poate fi ,fie dezinteresul acestuia,fie suspiciunea asupra anumitor articole,sume impuse
2-Organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari este guvernata de disp L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007
Reprezentantul legal al asociatiei de proprietari este presedintele acestuia
Administratorul de imobil este angajat al asociatiei de proprietari cu limita de competenta de executie hotarari/dispozitii dispuse de adunarea generala,de presedinte si comitetul executiv
Conform norme in vigoare obligatia proprietarului de a achita cotele de intretinere
Daca aveti suspiciuni asupra temeiniciei si legalitatii sumelor impuse,aveti dreptul sa desfasurati demersuri in conformitate cu dispozitiile in vigoare-dupa achitarea acestora
Neachitarea cotelor de intretinere in termenul stabilit atrage aplicarea de penalitati -legal prevazute
3-
despartamentul d eindrumare si control ni s-a spus ca este legal ca un presedinte de asociatie de proprietari sa nu fie proprietar in cadrul asociatiei,

Eronat !
HG nr 1588/2007 Art. 18. - (1) Preşedintele asociaţiei de proprietari este fie candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi la alegerea membrilor comitetului executiv, fie oricare alt membru al comitetului executiv ales prin voinţa sa şi a majorităţii proprietarilor în cadrul adunării generale.

Presedinte de asociatie poate fi mandatat numai un membru proprietar,respectiv persoana care domiciliaza in condominiu,detine calitatea de proprietar si a incheiat acord de asociere cu asociatia de proprietari
In speta dvs,daca presedintele alres in fapt nu intruneste conditiile legal prevazute,pentru bunul mers al activitatii asociatiei de proprietari,functia de presedinte urmeaza sa fie preluata provizoriu de catre unul dintre membrii comitetului executiv ,urmand ca in termen de 90 de zile dsa fie convocata adunsre generala pentru numire presedinte de asociatie
4-Iniatial sesizati serviciul specializat din primarie
Conditionat de raspunsul autoritatii ,aveti dreptul sa convocati adunare generala pentru alegerea altui presedinte responsabil
Succes !

P.S
5-ANPC nu solutioneaza astfel de probleme

Ultima modificare: Miercuri, 19 Noiembrie 2014
ynocentta, utilizator
In cazul in care presedintele de asociatie nu este in conformitate cu legea in vigoare, adica nu este proprietar al lui apartament din asociatie, toate contractele semnate de el devin nule dpdv legal? In ceea ce priveste lista cu cotele de intretinere daca aceasta nu este intocmita in conformitate cu normele legale in vigoare devine nula dpdv legal si produce efecte juridice zero.O factura care nu are toate datele de identificare impuse de lege nu este accepatat de catre fisc ca document care produce efecte comerciale, implicit fiscala, la fel o lista cu cotele de contributie intocmita NECONFORM legii produce efecte juridice nule.

De ce ANPC nu solutioneaza astfel de probleme? Sunt tot abuzuri la adresa cetateanului consumator din Romania
Ultima modificare: Joi, 20 Noiembrie 2014
Adriantot, moderator
Aveti posibilitatea ca prin strangerea de semnaturi de la 20% dintre proprietari sa convocati o AG in care sa schimbati presedintele asociatiei si sa-l inlocuiti cu un proprietar care doreste sa se implice in treburile asociatiei.

Codul fiscal opereaza in entitati comerciale, nu in asociatii de proprietari. ANPC-ul ii serveste pe consumatori, nu pe proprietarii organizati in asociatii de proprietari.
Altfel spus, sunteti proprii dv. stapani si va organizati si functionati in baza legii 230/2007 si a HG 1588/2007 cu normele de aplicare a legii.

Probabil la primarie ati vorbit cu femeia de serviciu, de v-a dat un asemenea raspuns.
Pe de alta parte, daca veti dori sa luati lucrurile din trecut si sa le reconsiderati, nu veti mai ajunge la lumina nici in 1000 de ani.
Schimbati conducerea, intrati in legalitate si porniti de la acel moment sa functionati legal.
Din ce ne-ati povestit, la dv. in asociatie este o vraiste totala si numai intrand in legalitate cu oameni care sa vrea sa se implice veti reglementa starea de lucruri.
Usor de spus, domnul presedinte este unul dintre apropiatii primarului din localitate, nu am vorbit cu femeia de serviciu de la serviciul indrumare si control asociatii d eproprietari ci chiar cu anagajata primariei in acel post care mi-a spus ca fiind omul primarului nu conteaza daca e sau nu proprietar. Nu poate fi schimbat pt ca jumatate plus unu dintre membrii asociatiei sunt asistati social ai primariei sau membri de partid colegi cu presedintele asociatiei. Unde ma pot adresa pt a intra in legalitate in acest caz, daca nu se doreste nici la nivel de institutii ale statului? Multumesc

In conditiil ein care asociatia de locatari incheiel contracte cu firme comerciale (administaratorul este o firma comerciala) atunci aceste legi intra in sfera codului fiscal?

By the way vi s epare normal ca o familie de doua persoane sa plateasca o cota de intretinere de 68 lei in conditiile in care atat apa cat si gazele, gunoiul si electricitatea sunt platite pe factura avand contract direct cu firmele de utilitati? Apa avem fiecare racord separat, contoare separate in pivnita, tevile deservesc fiecare cate un apartament si cf contractului cu firma de apa reparatie oricarei defectiuni se suporta de catre proprietarul aparatmentului care e deservit de teava respectiva, curentul electric pe scara: avem becuri deaspura fiecarei usi de acces in apartament alimentate din apartamentul respectiv, gunoiul avem contracte individuale, la fel si gazele. Curatenia: fiecare locatar e responsabil cu curatenia in dreptul apartamentul sau si pe scara de la etajul respectiv. E un bloc de doua etaje, fara lift fara nimic. Platim 68 lei cota de intretinere lunar, 40 de lei fond de reparatii lunar. Nu exista nici un buget de venituri cheltuieli, nimic, cont in care sa se verse fondul de reparatii.,nada, nimic. Restul comision firma administrare asociatii proprietari. Vi s epare normal? In conditiil ein care de la primarie ni s-a transmis ca presedintele asociatiei de proprietari, care nici macar nu e proprietar in asociatie, nu poate fi schimbat, fiind omul primarului,iar in bloc e sprijinit de doua familii de asistati social ai primariei si o familie de colegi de partid, ce se poate face sa iesim din rahatul asta?

Sa inteleg ca daca este vorba de oamenii primarului si abuzurile pe care le fac acestia, nu exista cale legala pt a fi opriti? Ca daca luna viitoare cota de intretinere va fi de 3 milioane eu nu pot face nimic legal pt a demasca hotia astora? Si mai trebuie sa mai si platesc acea cota de 3 mil fara macar a primi niste justificari pe care legea imi acorda dreptul prin art 10 din legea 230/2007 de a le cere si implicit primi?
Ultima modificare: Joi, 20 Noiembrie 2014
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Raspundere in fata legii okdaniok okdaniok Buna ziua. Intrebarea mea este urmatoarea: daca presedintele asociatiei de proprietari a incheiat un contract,in numele asociatiei,pt. unele modificari la ... (vezi toată discuția)
Asociatie proprietari VLADTANASIE VLADTANASIE Buna seara, Conducerea asociatiei de proprietari calculeaza cotele comune in mod abuziv. Nu exista un dialog cu presedintele si cenzorul. Functia de ... (vezi toată discuția)
Refuz plata liste intretinere nesemnate de cenzor, consecinte timpuriu timpuriu de cateva luni se afiseaza listele de intretinere fara semnatura cenzorului,in acest caz refus sa platesc intretinerea,acest refuz este tacit ,ptr ca eu cred ... (vezi toată discuția)