Buna ziua,
Am o problema cu nota de lichidare. Am plecat acum cateva luni de la vechiul angajator si nu am primit nota de lichidare si nici o adeverinta unde sa imi fie trecute veniturile. Acum urmeza sa ma angajez la un alt angajator si am nevoie de acea adeverinta. Intrebarea mea ar fi acea adeverinta mai este valabila daca am acea intrerupere de cateva luni?
Multumesc anticipat.
Adeverinta de vechime in munca nu are valabilitate.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.
Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.