avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 732 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Refuz semnare nota lichidare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Refuz semnare nota lichidare

Va rog sa imi spuneti daca in cazul in care ma pensionez mai este necesara nota de lichidare.
Institutia unde am lucrat refuza sa imi elibereze adeverinta cu drepturile salariale necesara la casa de pensii pe motiv ca nota de lichidare nu este semnata. De buna credința, eu am luat toate semnaturile dar directorul si un referent refuza sa semneze nota de lichidare fara sa motiveze refuzul.
Va mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:15, 29 Ianuarie 2016
La dosarul de pensionare nu va trebui nota de lichidare.

Nota de lichidare este in document care nu are la baza niciun act normativ.

Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.
Buna ziua,
Va sfatuiesc sa formulati cerere in scris pe care sa o depuneti la registratura sau recomandata cu confirmare de primire, prin care sa solicitati tot in scris sa se motiveze refuzul.
Daca nu raspund in termen de 30 de zile ii puteti acctiona in instanta.
Termenul de 30 de zile este valabil numai pentru instituțiile publice , nu si pentru sectorul privat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obligatie trimitere adeverinte de vechime RuxandraLarisa RuxandraLarisa Exista vreo obligatie pentru angajator de a trimite fostilor salariati deciziile de incetare si notele de lichidare daca acestea nu sunt solicitate? (vezi toată discuția)
Neacordarea deciziei de incetare a locului de munca roxana88 roxana88 buna ziua. mi-am depus lichidarea la zi am semnat am fost de acord ambele parti dar a trecut mai mult de 1 luna in care m-au tot amanat cu decizia de incetare ... (vezi toată discuția)
Nota de lichidare clraca clraca Buna ziua, Am o problema cu nota de lichidare. Am plecat acum cateva luni de la vechiul angajator si nu am primit nota de lichidare si nici o adeverinta unde ... (vezi toată discuția)