avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 426 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... indemnizatie pt cresterea copilului
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

indemnizatie pt cresterea copilului

buna ziua!as vrea sa stiu si eu daca a intrat in vigoare legea privind indemnizatia pt studente si daca da as putea beneficia in conditiile in care sunt studenta in anul 1 la zi iar fiica mea are 1 an?multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: pakos , utilizator 23:11, 1 Iunie 2009
Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, în ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului în varsta de pana la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara în cuantum de 600 lei sau, optional, în cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni.

Pot beneficia de aceste prevederi si persoanele care se afla în plata la data intrarii în vigoare a prezentei legi.

Daca esti o mamica studenta si care nu au lucrat niciodata, la nastere, ai dreptul la alocatia pentru copii nou-nascuti care se acorda o singura data si al carei cuantum este de 230 lei incepand cu 1 ianuarie 2009 precum si la trusou, echivalentul a 150 de lei.