avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1993 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Pot sa imi platesc din urma cartea de munca
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Pot sa imi platesc din urma cartea de munca

Pot sa imi platesc din urma cartea de munca? Si asi mai avea o intrebare sunt eleva la liceul cu frecventa redusa daca raman insarcinata beneficiez de prenatal
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 13:22, 29 Noiembrie 2014
Nu aveti ce sa platiti din urma , intrucat nu se poate.

Pentru a avea stagiu de cotizare la pensie , sanatate sau somaj va trebui sa incheiati contracte de asigurare cu Casa de pensii, Casa de Asigurari de Sanatate si AJOFM.

1. Pentru a beneficia de concediu de maternitate (126 de zile = sarcina si lauzie = pre si postnatal) trebuie sa aveti cel putin o luna lucrata inainte de luna in care intrati in concediu de maternitate.

2. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (eleva sau studenta la zi, somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

3. Acordarea CCC nu este conditionata de plata contributiilor la pensie, sanatate si somaj.
OUG 158/2005
Art. 2. - (1) Concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, la care au dreptul asiguratii, in conditiile prezentei ordonante de urgenta, sunt:
.....
c) concedii medicale si indemnizatii pentru maternitate;
...

Art. 7. - Stagiul minim de cotizare pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. a)-d) este de o luna realizata in ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acorda concediul medical.