Pe numele sotiei este contractul de inchiriere a locintei in care locuim.
Aici doresc sa am sediul PFA: programare ( cod CAEN 6201)
Aici sint o caruta de nume de contracte care poate e buna una, am cautat la ORC ce se aceapta. Va rog sa ma sfatuiti una:
" contract de vânzare-cumpărare,
contract de donaţie în formă autentică,
certificat de moştenitor,
act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii,
hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau folosinţa/uzufructul,
hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune,
proces verbal de recepţie a construcţiei,
act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite,
contract de schimb,
contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, în cazul proprietarului/locatorului persoană fizică),
contract de subînchiriere,
contract de concesiune,
contract de leasing imobiliar,
contract de comodat,
contract de uz,
contract de uzufruct,
certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă, la alegerea solicitantului."
Contract subinchiriat, uz, comodat, concesiune .. nu stiu ce inseamna si mai ales care o fi direrenta. Dar nu ala e cel mai important ci:
PFA-ul doresc sa folosesc apoi in sistem real.
Daca fac un contract de inchiriere pe o parte a locuintei, atunci pot sa scad din cheltuieli, dar sotia trebuie sa inregistreze profitul si sa plateasca ea ptr suma la care a inchiriat, asa ca nu am rezolvat nimic.
Nu doresc nici sa fie illegal, si nu caut sa umflu cheltuieliile aiurea, dar sint anumite cheltuieli pe care chiar eu le produc: consum curent, apa, consum gaz, internet, ect.
Pot sa fac cumva un "contract de X" cu ea, din care rezulta ca: ea imi da sa folosesc spatiul ptr sediul de PFA cu 0 lei ( deci ea nu trebuie sa mearga la finante, ca nu are venit) dar cu conditia ca eu le platesc toate facturile integral ptr apartament, cu suma maxima Y. - Si trec acolo: apa, gaz, internet, curent, plata la asociatia locatari, ect .
E vreo 300-400 de ron, nu cred ca e 600 in total oricum trec o valoare maxima de 1000 ron de exemplu - daca e mai mult de atit atunci nu bag la PFA cheltuieli.
Mi se pare real aceasta suma, avind in vedere ca locuinta e inchiriata cu un preti + facturile aferente: total cam 300-350 euro?
Daca inchiriez o parte a locuintei, de exemplu cu 100 euro, atunci nu stiu cum sa adaug cheltuieliile de curent de exemplu, Internet, pe care o flosesc in scopul activitatii PFA
Momentan nu doresc numai ptr asta sa inchiriez un alt apartament.
--------------------
Intrebarea nr 2:
Pot sa declar la ORC ca acolo desfasor si activitatea (de programare) sau trebuie sa declar ca activitatea e la sediul clientilor?
Nu doresc sa vina cineva in control si sa-mi zica ca am nevoie de un plan de evacuare pus pe perete - chiar pe linga poza noasta comuna cu sotia-, lipit conectoarele cu inscriptia de 230V, Stingatorul cu praf s-a expirat si dute acum cumpara altul, samd
Cel mai recent răspuns:
gi-jane2 , moderator
10:11, 6 Decembrie 2014