avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 977 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cheltuieli casă PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cheltuieli casă PFA

Am contract de comodat pentru PFA-ul meu, sunt în regim real cu TVA.

Vreau să știu dacă pot deduce cheltuielile pentru menaj (soluții pentru curățat, mop, lavete, etc) și în ce mod.

La contabilitate, pot pune aceste cheltuieli simplu deductibil 50%?
Trebuie să specific acest lucru în contract de comodat?

Echipamentele PSI (stingător), pot deduce integral?
Trebuie specificat acest lucru în contract de comodat?
Cel mai recent răspuns: Petrovic , utilizator 07:41, 28 Decembrie 2019
Conform Codului fiscal, la incheierea unui contract de sediu profesional sau sediu secundar trebuie luate in vedere ambele parti: si locatarul, si locatorul si cu cat este mai complet, cu atat este mai bine.

Din punctul de vedere al locatorului, este important sa se specifice daca in acea locatie se desfasoara activitate comerciala sau nu iar acest lucru trebuie declarat in 30 zile de la data constituirii firmei sau a punctului de lucru.

Din puctul de vedere al locatarului, nu poate deduce cheltuielile legate de sediu daca nu sunt specificate in contract. De exemplu, nu pot deduce cheltuielile cu materialele de curatenie pentru sediu daca am declarat ca nu desfasor activitate acolo.
Eu locuiesc în locația cu sediul și îmi desfășor și activitatea de PFA. Este sediul principal practic. În buletin am trecută altă adresă, dar nu mai stau la adresa din buletin.

Am creat o anexă la contract în care am specificat obligațiile mele:
- 30% din gaz și curent;
- 50% din cheltuieli intretinere
- integral stingătoare de incendiu. Am formulat așa acest punct: "Contravaloarea cheltuielilor de dotare a imobilului cu echipamente necesare bunei funcționări a PFA (stingătoare de incendiu pentru imobil) în proporție integrală"
Anexa (data) e cam retroactivă, e o problemă?
Este ok?

Mulțumesc

Iulian Manea a scris:

Conform Codului fiscal, la incheierea unui contract de sediu profesional sau sediu secundar trebuie luate in vedere ambele parti: si locatarul, si locatorul si cu cat este mai complet, cu atat este mai bine.

Din punctul de vedere al locatorului, este important sa se specifice daca in acea locatie se desfasoara activitate comerciala sau nu iar acest lucru trebuie declarat in 30 zile de la data constituirii firmei sau a punctului de lucru.

Din puctul de vedere al locatarului, nu poate deduce cheltuielile legate de sediu daca nu sunt specificate in contract. De exemplu, nu pot deduce cheltuielile cu materialele de curatenie pentru sediu daca am declarat ca nu desfasor activitate acolo.

Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Decembrie 2019
Petrovic, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Se pot deduce cheltuielile legate de sediu? ContSters115967 ContSters115967 Am un apartament care figureaza ca sediu si punct de lucru. Locuiesc in alt apartament. Se pot deduce toate cheltuielile legate de sediu? ...intretinere, ... (vezi toată discuția)
Ce contract sa fac cu sotia(detinatorul contractului de inchiriere locuinta) pentru sediul pfa? matheszabi matheszabi Pe numele sotiei este contractul de inchiriere a locintei in care locuim. Aici doresc sa am sediul PFA: programare ( cod CAEN 6201) Aici sint o caruta de ... (vezi toată discuția)
Punct de lucru sau nu. deduc cheltuieli? Adyonela Adyonela Buna ziua. Am o intreprindere individuala cu sediul social la Sulina. Ca si cod CAEN am activitati de consultanta si manangement in afaceri. Am incheiat un ... (vezi toată discuția)