Dupa sarbatori as dorii sa ma adresez ANAF pentru ca consider ca de acolo porneste putregaiul in cea ce priveste aberatia contributiei la sanatate aferenta tranzactiilor imobiliare si nu de la CNASS. Acestia din urma aplica cea ce li se comunica in baza protocolului corelat bineinteles cu foamea de bani.
As dorii o parere a specialistilor in fiscalitate de pe acest forum.
Domnule Presedinte
Subsemnatul........solicit o lamurire cu privire la incadrarea transferului dreptului de proprietate ,in toate formele sale asa cum sant definite la art. 77^1 Cod Fiscal, in categoria veniturilor supuse impozitului pe venit .
Intradevar in titlul Art. 77.1 - Definirea venitului din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal se face referire la venit, insa in cadrul art. 77^1:
(1) La transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel:…..
ca de altfel si in Normele Metodologice de aplicare nu se vorbeste despre impozit pe venit ci despre impozit pe transferul dreptului de proprietate asemanatoare taxei de timbru aplicata pana la intrarea in vigoare a modificarilor introduse in Codul Fiscal a prevederilor OUG 138/2004 aprobata si completata de legea 163/2005.
Asfel prin OUG 138/2004 aprobata si completata prin legea 163/2005 ,cu derogare de la prevederile art.4 Cod Fiscal pentru data intrarii in vigoare la 01.07.2005 este introdusa litera h) in cadrul articolului 41 Cod Fiscal :
h) venituri din transferul proprietăţilor imobiliare, definite conform art. 771; totodata introducandu-se si :
CAPITOLUL VIII^ Venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
Art. 771 Definirea venitului din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
(1) Sunt supuse impozitării veniturile realizate din transferul dreptului de proprietate asupra construcţiilor de orice fel şi terenul aferent acestora, care se înstrăinează în termen de până la 3 ani inclusiv, de la data dobândirii, precum şi veniturile realizate din transferul dreptului de proprietate asupra terenurilor de orice fel, fără construcţii, dobândite după 1 ianuarie 1990.
(2) Venitul impozabil din transferul proprietăţilor imobiliare, cu excepţiile prevăzute la alin. (3), reprezintă diferenţa favorabilă dintre valoarea de înstrăinare a proprietăţilor imobiliare, terenuri şi/sau construcţii, şi valoarea de bază a acestora.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) aportul în natură la capitalul social al societăţilor comerciale, precum şi veniturile realizate din înstrăinarea construcţiilor de orice fel cu terenul aferent, terenurile fără construcţii din intravilan şi extravilan dobândite de contribuabil prin:
a) reconstituirea dreptului de proprietate;
b) moştenire sau donaţie între rude până la gradul al patrulea inclusiv;
c) schimb imobiliar.
totodata stabilindu-se si cota de impozitare Art. III. Din legea 163/2005
(4) Începând cu data de 1 ianuarie 2006, pentru calculul impozitului pe veniturile realizate de persoane fizice din investiţii şi din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, definite potrivit dispoziţiilor cap. V şi VIII1 din titlul III, cota de impozit este de 16%, cu excepţia câştigurilor realizate din transferul titlurilor de valoare înstrăinate într-o perioadă mai mare de 365 de zile de la data dobândirii, pentru care se menţine cota de 1% prevăzută la art. 67 alin. (3) lit. e).
Pentru ca determinarea diferentei favorabile ingreuna foarte mult procedurile notariale se revine asupra deciziei si prin Legea 343/2006 la pct.55 art.77^1 este modificat si capata o noua forma
(1) La transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel:…..
impozitul extinzandu-se asupra tuturor formelor de transfer al dreptului de proprietate inclusive schimb imobiliar ,donatie , executare silita si mostenire cu dezbaterea succesiunii mai tarziu de 2 ani de la data decesului, dar nu ca impozit pe venit ci ca impozit pe transferul dreptului de proprietate imobiliara si nu in cota de 16% ci in cota progresiva in functie de incadrarea in art.77^1 intre 1 si 3%.
Analizand si comparand cele doua forme ale art.77^1 Cod Fiscal reiese ca daca in prima forma cea introdusa prin Legea 163/2005 se facea referire in mod clar asupra venitului reprezentat de diferenta favorabila ,impozabil ca orice venit cu cota de 16% in cea de a doua forma asa cum a fost modificata prin legea 343/2006 se mentioneaza in mod evident un impozit pe transferul dreptului de proprietate si nu un impozit pe venit.
Pe cale de consecinta fata de cele evidentiate mai sus consider ca incadrarea transferului dreptului de proprietate in oricare dintre formele sale in categoria venituri supuse impozitului pe venit in cadrul comunicari catre Casele de Sanatate este nelegala si netemeinica aducand grave prejudicii contribuabililor care au platit corect taxele catre stat si care prin aceasta incadrare sant nevoiti sa conteste in instanta deciziile de impunere emise de CNASS .
Cel mai recent răspuns:
ContSters331913 , utilizator
14:09, 14 Decembrie 2014