Angajatorul meu mi-a dat o instiintare precum in data de 16 decembrie mi se inceteaza C.I.M!
Instiintarea mi-a fost inmanata in data de 17 noiembrie(cu data de 17.11),precum beneficiez de 20 zile lucratoare...etc,motivul este desfintarea postului....
Intre timp eu am luat concediu medical începând cu data de 8decembrie pana pe 17decembrie(inclusiv17)!Am anuntat angajatorul pe 9 decembrie prin SMS ca sunt in concediu medical pana pe 17 decembrie!
Angajatorul in data de 17 noiembrie a angajat pe acelasi post un alt baiat!este legal?(se poate actiona in instanta asta,nefiind un motiv real concedierea mea?)
Când am revenit din concediul medical,acesta mi-a impus sa semnez decizia de concediere(in aceasta decizie scrie ca preavizul de 20 de zile a expirat,conform notificarii nr....din 14.11.2014(el mi-a dat instiintarea in data de 17.11.2014)a expirat in data de 15.12.2014!(in instiintare expira in 16 decembrie)ce trebuie facut plangere la itm sau?!
Acesta imi refuza plata avansului pe care toti ceilalti angajati il primim,motivand ca concediul meu nu este real....ce trebuie facut in acest caz?
Tot angajatorul refuza întoarcerea mea la munca,spunandu-mi ca nu am ce cauta la munca.....ce trebuie facut in acest caz?!
Daca ati fost in concediu medical , atunci preavizul este suspendat potrivit art.75 alin.3 C.mun. Altfel spus, durata peavizului se prelungeste cu durata concediului medical.
In speta, contestati decizia de concediere in termen de 45 de zile de la data primirii la Tribunalul in raza careia aveti domiciliul. Actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.
Motivele contestatiei :
- concedierea nu se întemeiază pe o cauză reală şi serioasă, ci este fictivă, intrucat desfiinţarea postului a fost urmată la scurt timp de angajarea altei persoane pe acelaşi post . In acest caz, solicitati instantei sa se adreseze ITM-ului pentru a se comunica ce angajari s-au efectat la acea societate dupa data comuniarii preavizului.