In contractul colectiv de munca aplicabil la nivelul societatii, avem un articol care prevede ca "salariatii al caror contract de munca a fost desfacut conform art. 56, lit. c, CM, vor primi o indemnizatie de sfarsit de activitate profesionala a carei valoare va fi de doua salarii de baza brute avute la baza pensionarii. Indemnizatia se acorda o singura data. Indemnizatia pentru pensionarii de boala se acorda daca decizia de pensionare este definitiva".
:O
Avand in vedere ca sunt incepator in domeniu, va rog sa ma "luminati" va rog, daca se poate.
Am doua cazuri, unul desfacere CIM in noiembrie pentru incapacitate gr. II (inca nu a obtinut decizia de pensionare) si celalalt in decembrie pensionare la limita de varsta.
Acum intrebarile mele ar fi:
1. indemnizatia este asimilata veniturilor din salarii, adica la lichidarea pentru decembrie ar trebui sa retin toate contributiile si impozitul (celui de al doilea caz)?
2. Indemnizatia este un venit neimpozabil total (similar cu indemnizatia pentru cresterea copilului, ajutorul de deces ....)?
3. Indemnizatia poate fi considerata plata compensatorie si atunci ar trebui platite doar asigurarile sociale, asig sociale de sanatate, contrib. pentru concedii si indemn. de asig. sociale de sanate, contrib. pt. accidente de munca si boli profesionale si impozitul de 16% ?
4. Daca indemnizatia este impozabila total sau partial, si peste 2 luni primesc decizia de pensionare definitiva (pentru cazul noiembrie), in conditiile in care eu am incetat raporturile de munca cu salariatul in cauza, pe ce baza retin contributiile si le virez la stat, daca nu bag salariatul pe statul de plata?
Sper sa ma puteti ajuta, pentru ca in codul fiscal nu sunt in stare sa identific indemnizatia mea.
art.55 C.fisc.