avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu medical risc maternal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu medical risc maternal

Buna ziua.
Sunt in concediu medical risc maternal din data de 10.12.2014, vreau sa va intreb daca anjatorul este obligat sau nu prin lege sa ma plateasca si daca nu ma plateste, vreau sa va intreb daca se poate face ceva in aceasta situatie???
Va multumesc!!

Cu respect,
Andreea
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 10:14, 5 Ianuarie 2015
buna sa stii ca si eu am fost in risc maternal,angajatorul este obligat sa te plateasca,banii ii vor fi lui restituiti dupa 1 an de zile.este obligat sa iti plateasca atat riscul maternal pana la implinirea celoir 7 luni d sarcina,cat si cele 120 de zile dupa risc maternal adica concediu prenatal 60de zile si apoi cele ramase de 60 de zile de dupa nastere postnatal.Singura varianta daca nu te plateste este sa-i faci sesizare la ITM.Pe mine asa m-au instiintat ca se procedeaza.O zi buna!
Neplata concediilor medicale nu intra in atributiile ITM-ului.

OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:
Art. 36 - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.
(2) Certificatul de concediu medical se prezintã plãtitorului pânã cel mai târziu la data de 5 a lunii urmãtoare celei pentru care a fost acordat concediul.
(3) Plata indemnizaţiilor se face lunar de cãtre:
a) angajator, cel mai târziu odatã cu lichidarea drepturilor salariale pe luna respectivã, pentru asiguraţii prevãzuţi la art. 1 alin. (1) lit. A şi B;


Art. 47
...