1. Initiatorul acestui topic este angajator si dorea sa stie daca e nevoie de repartitie de la AJOFM pentru un cetatean care nu era inscris la somaj (nu conta ca primeste sau nu ajutor social de la Primarie). Asa cum a spus si colega mea @saamy, in acest caz trebuie instiintata si Primaria pentru a sista ajutorul social.
2. Conform Legii 76/2002:
Art. 10. - (1) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii pentru ocuparea fortei de munca, in caror raza isi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de munca vacante, in termen de 5 zile lucratoare de la vacantarea acestora.
Art. 113. - Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) necomunicarea lunara a locurilor de munca vacante prevazute la art. 10;
Art. 114. - Contraventiile prevazute la art. 113 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cele prevazute la lit. a), b), f) si h), cu amenda de la 1500 lei la 2500 lei;
3. Observati ca se sanctioneaza necomunicarea locurilor de munca vacante si nu solicitarea repartitiei.
saamy:
1. Ca aplicati sau nu prevederile legale este problema dvs., dar nu trebuie sa invatam si pe altii sa faca asa ceva.
2. O asemenea persoana ar putea invoca faptul ca si altii nu respecta legea, el de ce ar respecta-o?! Amenda contraventionala o va plati acea persoana si nu dvs.
3. In practica, "Situatia locurilor de munca vacante" se prezinta la AJOFM in acelasi timp cu persoana care va fi angajata pe acel post.
4. Nu intreaba nimeni daca organigrama (sau statul de functiuni) are sau nu un loc liber. Este o simpla formalitate birocratica (cu care eu, personal, nu sunt de acord) dar care este prevazuta in lege si neindeplinirea ei este sanctionata.
~ final discuție ~