In primul rand, chiar daca va voi scrie actele pe care ar trebui sa le aiba proprietarul si d-voastra le veti solicita, nu uitati ca ar trebui si verificate de catre un avocat sau cel putin de catre notarul pe care il veti alege sa autentifice contractul de vanzare-cumparare.Mai mult decat atat, avocatul poate verifica daca titul de proprietate al vanzatorului si/sau al antecesorilor acestuia ar putea fi lovit de nulitate sau daca sunt anumite neregularitati care ar putea atrage vreun litigiu in viitor, lucru pe care notarul nu il va face(din pacate) #-o.
Actele care sunt obligatorii la o instrainare sunt urmatoarele: cadastru, incheiere de intabulare, titlu de proprietate al vanzatorului, certificat fiscal emis de catre Directia de Taxe si Impozite din raza imobilului. Odata prezentate aceste acte in original la notariat, notarul va putea solicita un extras de Carte Funciara pentru Autentificare ce va fi emis de Biroul De Carte Funciara din localitate/sector (Acest extras este obligatoriu la instrainare si este obligatia notarului sa il solicite si numai delegatul notarial il va putea ridica de la Biroul de Carte Funciara.)
Mai este un aspect care nu reiese din topic. Ati spus ca sunteti 3 familii. Daca cumparati toate "3 familiile" un teren , fiecare persoana in calitate de cumparator va detine o cota parte din acel teren , in indiviziune cu ceilalti. Acest aspect nu este recomandat. Indicat ar fi fiecare "familie" sa cumpere cate un lot de teren din intregul teren de care spuneti. Pentru aceasta ar trebui ca proprietarul actual sa faca dezmembrarea cadastrala a loturilor pe care le doriti , sa efectueze un cadastru pentru fiecare lot si sa il inscrie separat in Cartea Funciara, urmand ca dupa aceasta procedura sa se ajunga la vanzarea-cumpararea a unui lot/familie. Deci, pentru acest din urma caz se mai adauga la lista de acte necesare prezentata mai sus si : actul de dezmembrare, cadastrul pe lot si incheierea de intabulare separata pe fiecare lot.
Actul de dezmembrare, daca nu exista, se va face la notar iar , daca terenul este in intravilanul localitatii, proprietarul va trebui sa obtina un certificat de urbanism de la Primaria in raza careia se afla terenul.
Binenteles. Ca sa nu mai vorbim ca au fost cazuri in care au cumparat un teren pe care il considerau intr-o anumita zona si defapt real se afla la nu stiu cati km. De aceea , clientilor mei le pun la dispozitie un cadastrist pentru a verifica exact amplasamentul real al terenului. Multi cumparatori , din pacate inclusiv persoane care trebuiau sa cunoasca genul asta de inselaciuni, au fost pacaliti in cumpararea unui teren aflat in plan E si ei considerau si vroiau sa construiasca pe un teren plan A.
Multumesc de raspunsuri, in legatura cu drumul de acces...terenul este in forma de L iar pe o parte sa lasa un drum de servitute...iar a treia familie ar avea un drum de acces(cam ciudat ca este langa o scoala(mai precis intre scoala si terenul de sport al scolii....drumul acela de acces ar fii al primariei. Scoala am interles ca s-ar desfiinta...exista posibilitatea ca Primaria sa inchida drumul de acces?.