De curand sa constatat ca" purtatorii de pempers " care au un depozit bancar generator de dobanzi pot sa contribuie la sistemul public de sanatate.
Toata lumea arata cu degetul spre ANAF, infierand cu manie proletara deciziile emise de aceasta.
Sa fim seriosi ANAF prin agentiile teritoriale a emis aceste decizii in baza art.296^27 al.1 lit.b :
ART. 296^27 Contribuabilii
(1) Contribuţia de asigurări sociale de sănătate se datorează şi de către persoanele care realizează venituri din:
a) *** Abrogat;
b) investiţii;
singurele exceptii sant prevazute la al.2 din acelasi articol.
(2) Persoanele care nu realizează într-un an fiscal venituri de natura celor menţionate la cap. I, venituri sub forma indemnizaţiilor de şomaj, venituri din pensii mai mici de 740 lei, precum şi venituri de natura celor menţionate la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - d), g) şi h), art. 52 alin. (1) lit. b) - d) şi din asocierile fără personalitate juridică prevăzute la art. 13 lit. e) au obligaţia plăţii contribuţiei de asigurări sociale de sănătate asupra veniturilor prevăzute la alin. (1).
(3) Persoanele care realizează într-un an fiscal venituri de natura celor menţionate la alin. (1) plătesc contribuţia asupra tuturor acestor venituri. Baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe ţară.
Din cate observam cu usurinta "purtatorii de pempers" nu sant inclusi in categoriile exceptate ; nici elevii, studentii ,persoanele cu handicap si altele care
prin art.213 din legea 95/2006 sant asigurate fara plata contributiei.
Asta nu inseamna ca ,categoriile mai sus mentionate nu beneficiaza de asigurare fara plata contributiei in conditiile art 213 din L 95/2006 din punct de vedere al CNASS.
Nu inseamna nici ca nu vor fi urmariti din punctul de vedere al ANAF pentru recuperarea creantelor conform Legi 571/2003 cu modificarile si completarile ulterioare.
Cine e de vina?
Prin OUG 125/2011 aprobata prin legea 106/2012 emisa de PARLAMENT!!!! a fost introdus in Codul Fiscal la art.296 , capitolul 3 cu al sau ^27 despre care am discutat mai sus iar la art.V al.1 din aceasi OUG se acorda competente de administrare a contributiilor la sanatate, ANAF pentru perioada ulterioara date de 01.07.2012 ,dar si Caselor de Sanatate pentru perioada anterioara datei de 30.06.2012 bineinteles cu respectarea termenelor de prescriptie.
Deci pentru perioada imprescriptibila avem doua legislatii aplicabile categoriilor de contribuabili cuprinsi la cap.2si3 din art.296 CF :Legea Sanatatii si Codul Fiscal .
Deci de vina este legiuitorul pentru faptul ca aignorat art 14 din legea 24/2000
privind Normele de Tehnica Legislativa
Capitolul II - Sistematizarea si unificarea legislatiei
Integrarea proiectului in ansamblul legislatiei Art. 13
Actul normativ trebuie sa se integreze organic in sistemul legislatiei, scop in care:
a) proiectul de act normativ trebuie corelat cu prevederile actelor normative de nivel superior sau de acelasi nivel, cu care se afla in conexiune;
b) proiectul de act normativ, intocmit pe baza unui act de nivel superior, nu poate depasi limitele competentei instituite prin acel act si nici nu poate contraveni principiilor si dispozitiilor acestuia;
c) proiectul de act normativ trebuie sa fie corelat cu reglementarile comunitare si cu tratatele internationale la care Romania este parte.
Unicitatea reglementarii in materie Art. 14
(1) Reglementarile de acelasi nivel si avand acelasi obiect se cuprind, de regula, intr-un singur act normativ.
Ce este de facut?
Asta este treaba legislativului noi doar il putem impulsiona servindu-i niste "pempers" ; eventual folositi si cat mai "proaspeti".
X-(
Cel mai recent răspuns:
ynocentta , utilizator
11:18, 8 Ianuarie 2015