avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1628 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Persoana fara venit
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Persoana fara venit

ma numes S.A. sunt inginer si am 40 de ani ! in anul 2014, in luna octombrie, tatal meu , pensionar din 2003, in virsta de 63 de ani a decedat. Mama mea in virsta de 59 de ani, este casnica si befeficiaza incepind cu 01.11.2014 de pensie de urmas ! ce se va intimpla dupa ce vor trece 6 luni ( perioada cit se asigura pensia de urmas) ? poate sa mai beneficieze de vreun venit? poate sa beneficieze de ajutor de somaj pina la indeplinirea virstei de pensionare? poate sa beneficieze de ajutorul minim garantat ? Mentionez ca mama mea a lucrat o perioada de cca 10 ani ca femeie de serviciu la o gradinita cu jumatate de norma ! nu mai munceste din anul 1993 ! va multumesc !
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 16:35, 13 Ianuarie 2015
1. - Spuneti luna si anul nasterii mamei dvs. si va spun daca si cand poate beneficia de pensie proprie.
- La acea data va putea opta pentru pensia proprie sau pentru pensia de urmas (care este mai favorabila).

2. De indemnizatie de somaj nu poate beneficia decat daca este salariata si este concediata iar in ultimele 24 de luni are 12 luni stagiu de cotizare la somaj (iar dvs. spuneti ca mama nu mai lucreaza din 1993).
mama s-a nascut pe data de 04.04.1956
1. Varsta standard de pensionare pentru mama dvs. este de 60 de ani si 5 luni.

2. Pentru ca nu are indeplinit stagiul minim de cotizare la pensie de 15 ani nu poate benficia de pensie proprie.

3. Ca urmare i se aplica urmatoarea prevedere din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 85
(1) Sotul supravietuitor are dreptul la pensie de urmas pe tot timpul vietii, la implinirea varstei standard de pensionare, daca durata casatoriei a fost de cel putin 15 ani.