Care sunt bunele practici și recomandările legate de organizarea ședințelor Adunării Generale pentru Asociații cu participarea online (vot online) a membrilor?
Nu am găsit în legislație (nici nu am știut precis unde să mă uit) legat de acest lucru. Mă interesează în special din punctul de vedere al judecătoriei, să fie de acord cu modul în care demonstrăm prezența și votul online al membrilor.
Ar trebui ca sistemul de vot folosit să fie validat? Să avem un sumar al bazei de date cu rezultatele?
Nu e inca in legislatie asa ca cel mai bine introduceti in statut posibilitatea de participare la adunarea generala prin prezenta fizica sau prin reprezentant. Si sa puneti acolo ceva de genul: un membru poate reprezenta prin procura maxim inca 2 membrii dar in cvorumul de valabilitate a desfasurarii sedintei adunarii generale membrii prezenti fizic sa nu fie mai mic de 75%.
Vă mulțumesc de răspuns. Noi avem o precizare în statut, dar cred că este destul de vagă: "Ședințele Adunării Generale se pot desfășura și prin intermediul altor mijloace de comunicare care nu implică prezența reprezentanților în același spațiu fizic."
Bănuiesc că ar trebui să o modificăm.
Și procura cum o obținem? Presupunând că persoanele în cauză sunt plecate din țară? Putem obține un act oficial? E OK o declarația din partea persoanei în cauză?