avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 449 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reziliere contract administrare condominiu
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reziliere contract administrare condominiu

Buna ziua,
Am achizitionat recent un apartament intr-un cartier rezidential nou. Impreuna cu contractul de vanzare-cumparare, mi-a fost prezentat spre semnare si un contract de administrare, prin care dezvoltatorul imobiliar - printr-o companie separata, ofera serviciile de administrare a imobilului, pentru un pret de 0,3 eur/mp. Apartamentul pe care il detin are 89 mp., rezultand o cheltuiala fixa destul de ridicata ~27 EUR lunar, care se adauga cheltuielilor lunare curente. Fiind sub presiunea semnarii rapide a contractului de vanzare-cumparare (expira perioada de aprobare a creditului), nu am apucat sa discut/negociez in detaliu acest contract, semnand-ul in forma in care mi-a fost prezentat. Apartamentul mi-a fost predat de aproape 3 luni, insa cartierul este inca nefinalizat, inca lucrandu-se la amenajarea locurilor de parcare, spatiilor verzi, etc. De asemenea, pana acum nu am semnat contracte individuale pentru utilitati, si nici nu mi-au fost calculate costurile lunare, dupa cum este specificat in contractul de administrare. Ieri am primit o notificare din partea unei noi companii prin care sunt informat ca administrarea condominiului i-a fost cesionata de catre compania initiala, si imi anexeaza 3 facturi pro-forma aferente celor 3 luni scurse de la data semnarii contractului de vanzare-cumparare. Deoarece serviciile prevazute in contract nu mi-au fost prestate, nu doresc sa le achit. Ce anume trebuie sa fac pentru a renegocia/rezilia contractul respectiv? Cum pot contesta faptul ca administrarea a fost cesionata fara acordul meu, tinand cont ca nu se cesioneaza doar drepturile, ci si obligatiile aferente contractului, fara a avea optiunea sa imi aleg singur compania care presteaza serviciul?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: adimar1978 , utilizator 11:40, 11 Iunie 2009
Verificati ce scrie in contractul de administrare a condominiului . Daca exista clauza expresa prin care administratorul poate ceda contractul fara acordul d-voastra, atunci nu aveti ce face. Pentru a discuta despre posibilitatile d-voastra , este indicat sa verificati cu atentie si dispozitiile d-voastra contractuale.
Doamna avocat are dreptate, insa va sfatuiesc pe toti proprietarii imobilului sa apelati la sfaturile unui avocat. In aceste contracte care satisfac numai interesele unora, facute in mare graba am mai auzit. Lecturati cu atentie si clauzele de reziliere, dar fiti pregatiti si cu cineva care sa va administreze cartierul rezidential. La inceput intrebati firma care va trimis facturile, ce naiba au facut, ce servicii au efectuat pentru a avea aceste pretentii aberante.
As vrea ca postarea dvs. sa o citeasca cat mai multi proprietari din asociatia noastra carora suma de 0,1 lei/mp sup. utila este mare! Daca ati fi in as. noastra, am calculat ca cota de contributie privind salariile ar fi de 8,66 lei / luna (nu functionam cu femei de servici angajate - fiecare imobil se gospodareste in regie proprie - hot. AG). Insa incepand cu luna iunie 2009 si la noi va creste aceasta contributie fiind-ca am angajat contabil si, totusi vrem sa angajam si 3 femei de serviciu...
Nu am mai auzit de asa sume privind administrarea unor imobile. Am sa invit la discutie pe @adriantot pentru a posta preturile practicate de firmele de administrare a imobilelor, in Iasi.
Glasu Monica a scris:

Verificati ce scrie in contractul de administrare a condominiului . Daca exista clauza expresa prin care administratorul poate ceda contractul fara acordul d-voastra, atunci nu aveti ce face. Pentru a discuta despre posibilitatile d-voastra , este indicat sa verificati cu atentie si dispozitiile d-voastra contractuale.

Multumesc pentru raspuns.
In contract nu se specifica nimic legat de cesiune. Se precizeaza doar subrogarea contracului in cazul transferului proprietatii catre alta persoana.
Suma mi se pare foarte mare, tinand cont de faptul ca societatea nu face altceva decat sa intocmeasca listele lunare, sa administreze relatia cu furnizorii, sa citeasca contoarele si sa anunte companiile responsabile pentru remedierea defectiunilor. Cota pentru paza, curatenie, ingrijirea spatiilor verzi, alte cheltuieli comune...se va plati separat...
v-as sfatui sa va constituiti in asociatie de proprietari in conformitate cu legea 230/2007 si HG 1588/2007 pentru a capata personalitate juridica si a va angajati propriul mod de administrare ... cu firma sau administrator persoana fizica.
asta daca va permite situatia ;)

Alte discuții în legătură

Tert in contract vanzare cumparare apartament si administrare imobil alexmc alexmc Buna ziua, Am cumparat un apartament intr-un bloc nou si am o problema legata de administrare. In contractul de vanzare cumparare, vanzatorul-investitor, ... (vezi toată discuția)
Asociatie proprietari- sa cesionam sau nu creanta? dandorian dandorian Buna ziua, Sunt presedinte al unei asociatii de proprietari. Avem un singur restantier in bloc, cu datorii totale de 20.000 RON. L-am actionat in instanta ... (vezi toată discuția)
Clauza abuziva contract vanzare - cumparare bobo155 bobo155 Buna seara, Atat eu cat si ceilalti vecini (locatari) dintr-un ansamblu rezidential, am fost obligati la semnarea contractului de vz cumparare sa acceptam ... (vezi toată discuția)