avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 273 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie proprietari fara administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie proprietari fara administrator

Buna ziua,

Detin un apartament in orasul Mioveni, jud. Arges. In acest bloc toata lumea are contorizare individuala la apa, gaze, factura de gunoi se plateste la primarie, iar incalzirea este si ea individuala. Deci fiecare apartament primeste factura individuala pentru apa,gaze,gunoi. Ultima data s-a trecut la facturarea individuala a apei si in acel moment s-a renuntat la administrator. S-a considerat ca nu mai are ce calcula si deci nu mai este necesar. Insa acum nimeni nu se ingrijeste de spatiile comune ale blocului: la subsol s-a facut mizerie si miroase, izolatia s-a degradat si nimeni nu e interesat sa o repare. Am incercat sa facem sedinte cu locatarii, dar cand e de dat bani, oamenii, daca nu sunt direct afectati, si cateodata chiar daca sunt, refuza sa participe. Doresc sa va intreb daca e legal sa nu avem administrator sau pe cineva care sa se ocupe de asociatie sau ar trebui de la primarie sa fie numit un administrator din oficiu? Cum se poate proceda in acest caz pentru a-i forta pe vecini sa reactioneze la problemele comune. Exista vreun articol legal in acest sens? Va rog sa imi dati cat mai multe detalii. Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: claudia_petre87 , utilizator 22:24, 20 Ianuarie 2015
asociatia trebuie sa administreze proprietatea comuna, nu doar sa realoce cheltuielile cu furnizorii.
Fireste e nevoie de asociatie, de comitet, de administrator ...
Desemnarea administratorului intra in atributiile comitetului executiv.
Luati legatura cu acestia si solicitati sa va comunice numele persoanei desemnate in calitate de administrator.
Nu este intamplatoare Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si HG 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007, daca nu sunteti inca asociatie ar fi bine sa faceti acest lucru, iar daca sunteti asociatie sa treceti la aplicarea acestei legi, pentru binele tuturor, pentru ca nu o sa va ajute nimeni daca incep sa cedeze tevile de apa, canalizarea, fatada sau acoperisul, acestea fiind parti comune daca nu sunt reparate de catre toti proprietarii o sa ajungeti in situatia de a ramane fara utilitati (daca nu aveti apa rece ramaneti automat si fara apa calda si fara caldura), cu blocul degradat si cu apa siroind in apartamente.
Sunt case cu 3-4 proprietari care nu se inteleg cand este vorba de reparatii acoperis sau fatada, dar un condominiu care are foarte multi proprietari!
Legea nr 230/2007 prevede Art. 5
(1) Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, din cadrul unei cladiri. Acordul se consemneaza intr-un tabel nominal, anexa la acordul de asociere.
(2) In cladirile de locuinte cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson sau scara in parte numai in conditiile in care nu exista o proprietate comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor, care nu poate fi delimitata.
(3) Daca este cazul, asociatiile de proprietari infiintate pe scari sau tronsoane de cladire isi reglementeaza intre ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora printr-o anexa la acordul de asociere.

Infiintarea asociatiei de proprietari este conditionata de acordul 50+1 dintre proprietari
Daca acestia actualmente nu constientizeaza necesitatea existentei asociatiie de proprietari,la un moment dat ,in ciclul utilizarii imobilului de locuit ,vor apare probleme inerente care vor impune interventia asupra partii comune subsol,tersara,cale de acces,instalatii parte comuna
Chiar daca actualmente proprietarii sunt reticenti si refractari la necesitatea infiintarii asociatiei de proprietari,vor ajunge sa realizeze ca era mai eficient financiar sa intretina decat sa execute reparatii integrale,hidroizolatie terasa,modernizare si eficientizare energetica,etc
In temeiul disp HG nr 1588/2007
Art. 5. — (1) In cladirile de locuinte cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson ori scarã in parte numai in condilille in care nu exista o proprietate comuna aferentã tronsoanelor sau scanilor care nu poate fi delimitatã.
(2) Asocialiile de proprietari Ia nivel de scari sau tronsoane de cladire se pot constitui prin hotarare a adunarii generale si cu acordul expres al coproprietarilor cu privire Ia de
limitarea efectiva a partiIor de proprietate comuna care se preiau in administrare de respectiva asociatie de proprietari si cu privire Ia obIigatiile si drepturile legale care vor continua sa ramana in sarcina tuturor coproprietarilor.
(3) Prin acordul de asociere pe scara sau tronson se reglementeazà si raportunile cu celelalte asociatii de proprietari constituite in cladire, pe scara sau tronson, cu priivire Ia posib ilitatea defalcarii tehnice a consumunilor si repartizarea cheltuielilor comune, precum si Ia modalitatea acestei defalcari/repartizari.
Dacâ este necesar, se solicita avizul fumizorilor de servicii implicati cu privire Ia posibilitatile tehnice de furnizare independentâ a ut
iIitatilor pe tronsoane sau pe scari, precum si pentru realizanea bransamenteIor
Legea nr 230/2007
Art. 5
(1) Asociatia de proprietari se infiinteaza prin acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta, din cadrul unei cladiri. Acordul se consemneaza intr-un tabel nominal, anexa la acordul de asociere.
(2) In cladirile de locuinte cu mai multe tronsoane sau scari se pot constitui asociatii de proprietari pe fiecare tronson sau scara in parte numai in conditiile in care nu exista o proprietate comuna aferenta tronsoanelor sau scarilor, care nu poate fi delimitata.
(3) Daca este cazul, asociatiile de proprietari infiintate pe scari sau tronsoane de cladire isi reglementeaza intre ele raporturile juridice cu privire la aspectele tehnice comune acestora printr-o anexa la acordul de asociere

Aveti la indemana disp
L nr 230/2007 Art. 23
(4) Pentru situatii speciale sau de maxima urgenta, adunarile generale extraordinare ale asociatiei pot fi convocate oricand de catre comitetul executiv sau de catre cel putin 20% din numarul proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari.
(5) Proprietarii trebuie anuntati, prin afisare la loc vizibil sau pe baza de tabel nominal convocator, asupra oricarei adunari generale a asociatiei de proprietari, cu cel putin 7 zile inainte de data stabilita, inclusiv cu privire la ordinea de zi a adunarii generale. Ordinea de zi anuntata se poate completa prin hotararea adunarii generale.

Incercati sa realizati un nucleu de initiativa care sa constientizeze necesitatea infiintarii asociatiei de proprietari ,care sa preia responsabilitatea reprezentarii si apararii intereselor membrilor proprietari,intretinerea si reparatia partii comune de imobil
Va multumesc pentru raspunsuri.

Din cate stiu eu exista asociatie, insa nu este functionala (asa mi-a spus cel pe care il stiam ca presedinte). El mi-a spus ca a predat toate actele si ca numai stampila mai este la el, dar ca nu mai are nici o obligatie. Despre fostul administrator nu stiu nimic. Dupa ce eu m-am mutat, in cateva luni s-a renuntat la el.

Problema mare este intr-adevar ingrijirea spatiilor comune: terasa, subsol, scara blocului. Facturile pentru fiecare utilitate le primeste fiecare aparatment separat.

Eu as dori sa putem incheia un contract cu o firma pentru curatenie subsolului, de exemplu, insa trebuie sa fie pe numele asociatiei, si sa se emita factura pt toti locatarii. Deasemenea hidroizolatia trebuie refacuta si iar firma trebuie sa emita factura pe asociatie, insa nu stiu daca eu pot face asta singura. Imi este teama ca voi plati si apoi voi ajunge sa ma judec pentru a-mi recupera banii.

Imi puteti spune, va rog care sunt pasii pentru a numi din nou presedinte si administrator?
Cum trebuie sa organizez sedinta, ce fel de acte trebuie sa intocmesc. Va rog dati-mi cat mai multe detalii.



Va multumesc,

Alte discuții în legătură

Dat in judecata de vecinul de la iii ciucuadrian ciucuadrian Buna seara. Va retin cu problema mea: stau la etajul 4 si am fost actionat in judecata de vecinul de la III, deoarece se infiltreaza apa de pe terasa ... (vezi toată discuția)
Platile comune la reparatia subsolului si a acoperisului? valyvlt valyvlt Buna seara Doresc sa intreb si totodata sa ma lamuriti in legatura cu o problema. De curand am efectuat reparatii la subolul blocului dar si la acoperisul ... (vezi toată discuția)
Infiltratii apa perete exterior; parti comune Ionut1982 Ionut1982 Buna Seara , va rog sa ma sfatuiti ce sa fac in situatia pe care o prezint mai jos : Stau la bloc , la etajul 2/4 , apartament izolat exterior , proaspat ... (vezi toată discuția)