Am o nedumerire !!!Daca se plateste taxa de associatie,se mai plateste separat si femeia de servici?.....si ar mai fi ceva!!?cum se plateste pe nr. de persoane sau pe apartament!!!!????...
Va multumesc ca ati binevoit sa-mi raspundeti!!!!Dar nu ma pot intelege cu presedintele de asociatie!!!eu inteleg ca se plateste pe apartament,,si nu pe nr. de persoane si ca ar trebui platit din taxa de buget!!Pe cind noi platim pe nr.de persoane si suplientar este aceasta taxa!!acum eu ce sa inteleg si ce ar trebui facut??va multumesc!!
D-le avocat deci nu e pe nr. de persoane am inteles bine??Si va mai rog daca puteti sa-mi raspundeti si la intrebarea cu plata adica se plateste taxa de asociatie+taxa pt. femeia de servici''''?????
Puteti sa ne explicati mai clar cu sta treaba cu aceasta "taxa de buget" ?
Conform Legii Nr. 230 din 6 iulie 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari:
ART. 46
Toţi proprietarii au obligaţia să plătească lunar, conform listei de plată a cheltuielilor asociaţiei de proprietari, în avans sau pe baza facturilor emise de furnizori, cota de contribuţie ce le revine la cheltuielile asociaţiei de proprietari, inclusiv cele aferente fondurilor din asociaţia de proprietari.
ART. 47
Cheltuielile asociaţiei de proprietari sunt următoarele:
a) cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale;
b) cheltuieli pe consumuri individuale;
c) cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale;
d) cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari;
e) cheltuieli pe consumatori tehnici;
f) cheltuieli de altă natură.
Daca doriti sa intelegeti mai bine care este desfasurarea cheltuielilor aratate mai sus, trebuie sa lecturati Hotărâre nr. 1588 din 19/12/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, Cap. III, sectiunea 1-7, art. 31-56.
Cum ziceam, poate ne explicati cum arata o lista de plata la asociatia dvs., poate "ne prindem si noi...
Succes!
Exista firme de administrare care fac doar asta.
Altele includ in pachetul de servicii si ingrijitorul.
Nu stiu cum este la dumneavostra in asociatie: oricum, sunt doua activitati diferite, sumele se suporta strict pe cota parte indiviza si nu pe numarul de persoane, si nici egal pe fiecare apartament cum practica mai nou firmele de administrare.
Este adevarat ca legislatia mai veche prevedea ca femeia de servicu se plateste la numarul de persoane ( o lege din 2003, HG 400/2003).
Inainte de revolutie, atat salariul administratorului cat si al femeii de servicu se suportau dupa numarul de persoane; dar atentie, era vorba de numarul de persoane inscrise in contract, diferit de numarul de persoane prezente.
Pai sa va explic:platim 1.apa potabila,,2.apa canal.3.lumina pe casa scariipe nr.de pers.......4.salubritatea,nr.de pers.,,5taxa de asociatiepe nr.de pers.,,,,6.taxa femeie de servici pe nr.de pers.!!!!