avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1069 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... calcul penalizare neplata cote intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

calcul penalizare neplata cote intretinere

Buna ziua,
Am o nelamurire la modul de calcul al penalitatilor restantierilor unde locuiesc.
S-a hatarat in Adunarea Generala ca celor restantieri sa li se scada fondul de rulment din datoria pe care o are,penalizarea sa se aplice la suma ramasa.Pana aici nimic gresit ,dar daca si luna urmatoare nu plateste ,sa i se scada iar fondul de rulment(el neachitant prima luna).Deci in fiecare luna sa se scada fondul de rulment ,cu toate ca are patru luni cu penalizare.
Mentionez ca penalitatile se calculeaza dupa 50 zile ,cum e corect.
Este corect cum procedeaza?
Fondul de rulment este de 200 lei,iar el are lunar cu aproximatie 280 lei.
Cel mai recent răspuns: stef55 , utilizator 20:05, 23 Ianuarie 2015
Penalizarea se calculeaza in fiecare luna.
Asadar, in luna a doua se ia in considerare noua restanta care se diminueaza cu acel fond de rulment.

Nu ati precizat un element important: care este procentul de penalizare?
Penalizarea este de 0,2%.
Deci sa inteleg ca este corect?
Fondul lui de rulment este folosit in prima luna.
Nu, nu este corect.

Fondul de rulment este constituit pentru plata facturilor in avans. Daca administratorul plateste facturile pana sa afiseze listele, inseamna ca banii din fondul de rulment au fost deja cheltuiti, inclusiv cota celui restantier, fara sa mai vorbim de faptul ca el plateste si facturi din trecut care nu ar fi fost platite daca ar fi stat in baza restantierilor.

Asadar penalizarea se calculeaza la toate cheltuielile inscrise pe lista (fara sa se scada nimic din aceasta suma), conform cu procentul aprobat in asociatie si conform cu numarul de zile scurs de la data scadenta pana la data platii sau pana la editarea listelor.

Exista o diferenta intre cum se calculeaza penalizarea si de cand incepe sa se aplice calculul, confuzie determinata de perioada de gratie de 30 zile.
- perioada de gratie de 30 zile este luata in considerare numai pentru ingaduirea locatarului de a plati in decursul celor 50 de zile (20 scadenta + 30 de gratie) fara a i se calcula penalizare;
- daca in rastimpul de 50 de zile nu a platit o anumita cota, numarul de zile se ia in considerare incepand de la data scadenta, nu si plusul de 30 zile.
Asa procedeaza si furnizorii, asa trebuie sa procedeze si asociatiile.

Sunt de acord cu rationamentul si modul de aplicare a penalizarilor asa cum a fost scris de @elga50 mai sus.
Dar daca ne gandim la fondul dde rulment, acesta poate ca unii proprietari l-au achitat corect, atii au achitat mai putin decat sa acopere o luna iar altii nu au achitat nici un leu la fondul dde rulment. Si, in aceasta situatie, cand in aceeasi asociatie sunt membri care au fond de rulment mare iar altii nu au deloc, putem lua in consideratie si acest fapt, facand o diferenta intre cei ce au si cei ce nu au fond, aplicand metoda scaderii.
Daca e sa ne gandim cum fac furnizorii, o putem face si in sitiuatia in care asociatia ar avea platita o suma inainte de facturare catre furnizor, cu siguranta factura ar fi emisa de furnizor cu o suma diminuata exact cu acea suma achitata inainte. Iar daca nu o achitam la termen, furnizorul va aplica penalizari la sold, adica la suma rezulatata prin diminuarea cu ceea ce platisem in avans.
Conform legislatiei, asociatia de proprieatri, prin comitetul executiv, adopta sistemul propriu de penalizari care poate cuprinde ceea ce explica @elga mai sus ori poate prevedea scaderea fondului de rulment atunci cand se calculeaza penalizarile. Important este ca sistemul sa se aplice la fel pentru toata lumea, sa respecte datele, procentele...

Acum problema este daca scaderea fondului dde rulment se face in prima luna de intarziere sau, daca se inatrzie cu plata 7 luni, acest fond se scade de fiecare data, in fiecare din cele 7 luni.
Si aici depinde de algoritmul dde calcul al penalizarilor dar indiferent cum se scade acest fond de rulment (in prima luna ori in fiecare din cele 7 luni) cuantumul penalizarii trebuie sa fie acelasi. Iar asta se intampla daca se calculeaza penalizari luna de luna la sold, la suma restanta acumulata, luna de luna.

De exemplu, daca in prima luna avem 300 lei restanta si 250 lei fond de rulment, se penalizaeaza 50 de lei cu cate 0,2%/zi ori 30 de zile, rezultand 3 lei penalizari.
In luna urmatoare avem doua luni de intarziere. Din prima luna 300 lei iar din a doua luna 350 lei adica total 650 lei restante. Scadem cei 250 lei fond de rulment si avem de penalizar doar 400 lei. Obsevati ca in cei 400 lei sunt cuprinse ambele luni din care par a se fis scazut de doua ori suma de 250 fond, dar in realitate s-a scazut doar in prima luna.
In cea de-a treia luna are o restanta de 320 lei care se aduna cu restanta de 350 din luna a doua si cu cea de 300 lei din prima rezultand un debit de 970 lei pe trei luni. Din acesta se scade fondul de 250 lei si se aplica penalizarile doar pentru 720 lei... Adica intotdeauna se calculeaza penalizari la sodul restantelor penalizabile din care s-a scazut fondul de rulment.

Pentru cine are timp, poate sa calculeze penalizarile, scazand doar in prima luna fondul dde rulment si-i garantez ca rezulatatul, cuantumul penalizarii este acelasi dupa 2,3,..7 luni, prin ambele metode.
Multumesc mult.O seara frumoasa sa aveti

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul penalizari adriandanciu90 adriandanciu90 Buna seara. Daca prin adunarea generala s-a stabilit un procent de 0,1% pe zi de intarziere incepand cu prima zi de dupa expirarea celor 50 de zile de la ... (vezi toată discuția)
Precizari art 49 - 230/2007 - sistemul propriu de penalizari IIC IIC Buna ziua, Am nevoie de ajutorul vostru pentru a lamuri o chestie simpla, dar pentru care am nevoie de o confirmare a celor mai cu experienta. Legea ... (vezi toată discuția)
Penalizare ivanvintilica ivanvintilica In asociatia noastra se aplica penalizari de 0,2% pe zi, la 30 zile de la data scadenta pentru plata intretinerii.Toti locatarii au achitat si un fond de ... (vezi toată discuția)