avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 862 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reglementari regularizare apometre
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reglementari regularizare apometre

In cursul anului trecut am neglijat sa raportez lunar valorile apometrelor stiind ca in mod normal se fac regularizari din urma (am schimbat 3 locuinte cu 3 asociatii diferite unde nu am intampinat asemenea probleme) . Mentionez ca in toata aceasta perioada s-a adaugat lunar in regim de pausal apa corespunzatoare consumului a doua persoane desi in apartament locuia una singura. M-am prezentat cu citirea in ianuare 2015 si mi s-a spus ca regularizarile nu se fac pe perioade atat de mari (martie 2014-ianuarie 2015) si ca singura "solutie" este ca indexul declarat sa fie trecut ca si index vechi iar banii platiti in plus sa nu fie recuperati. Atitudinea acestuia a fost ostila si lipsita de respect, am fost poftita afara si mi s-a spus ca daca nu imi convine ceva ne vedem in instanta. Intrebarea mea este daca exista vreo reglementare in acest sens si daca este vorba de abuz din partea administratorului sau exista o baza legala in care actioneaza, si ce demersuri as putea face in acest sens. Multumesc
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 05:09, 25 Ianuarie 2015
Faceti adresa catre comitetul executiv, nu catre administrator...
Sunt obligati sa va raspunda in 7 zile.
Klizha a scris:
Intrebarea mea este daca exista vreo reglementare in acest sens si daca este vorba de abuz din partea administratorului sau exista o baza legala in care actioneaza, si ce demersuri as putea face in acest sens.

Exista legea 230/2007 si HG 1588/2007. In lumina acestora asociatia de proprietari poate sa adopte in comitetul executiv relguli si regulamente inclusiv un regulament de gestionare a consumului de apa.
Daca in asociatia dumneavoastra se aplica un asemenea regulament, proprietarii, locatarii, chiriasii... trebuie sa-l respecte.
Iar acest regulament poate prevedea faptul ca celui care nu aduce indexul sa i se treca la plata 5-7-10 metri cubi de persoana pe lluna, ori sa i se repartizeze intreaga cantitate de apa ce rezulta ca diferenta intre factura si consumul cunoscut al celorlati...
Acest regulament poate prevedea ca se compenseza numai o luna, doua sau noua...
Dar dumneavoastra aveti la indemana legislatia de care va spuneam mai sus. Daca ati vazut ca intr-o luna vi s-au trecut mai multe persoane ori o cantitate de apa mai mare, trebuia sa contestati catre presedintele asociatie, in termen de 10 zile de la afisarea liste si primeati raspunsul in maxim 7 zile. Faptul ca listele au fost afisate luna de luna si dumneavoastra nu ati avut obiectii, inseamna ca nu era nimic in neregula.
Probabil ca asa cum nu ati adus la cunostinta administratorului indexul apometrelor luna de luna, tot asa nu ati anuntat in scris la asociatie numarul de persoane.
Acum daca nu ajungeati cu indexul actual la asociatie, ati fi putut ca in timp, consumand apa, sa duceti indexul luna de luna cu consumuri mici si va compensati in timp apa fara a avea probleme cu asociatia.
Noi, in asociatie, trecem cate 7 m.c. / persoana pe luna pentru cei care nu aduc indexul si compensam, atunci cand aflam indexul, pentru o perioada de maxim 3 luni prin trecere pe lista de plata "zero" metri cubi. Nu se pot recupera banii dati dar se poate consuma o luna, doua, trei in contul sumei deja achitata.
Multumesc mult pentru raspunsuri. Au refuzat sa imi dea atat detalii despre existenta unui eventual regulament de gestionare cat si sa imi treaca pe lista de plata 0 metrii cubi pana la regularizare (nu am pus in niciun moment problema returnarii banilor odata) Banuiesc ca diferenta este foarte mare si nu vor bataie de cap in plus. Din cate am inteles deci masurile pe care le pot lua sunt o nota catre comitetul executiv prin care sa cer sa mi se justifice in baza caror reglementari s-a luat aceasta decizie.
Da, puteti cere sa va justifice. Si va vor raspunde ca au respectat legislatia, ca nu ati adus la cunostinta asociatiei, ca nu ati depus contestatia in maxim 10 zile... Asa ca nu o sa faceti decat sa va creati disconfort. Lasati-o asa si invatati pentru viitor. Sa nu mai neglijati legatura cu asociatia la fel cum nu puteti neglija legatura cu furnizorii de utilitati, cu operatorul de telefonie sau de internet, de exemplu.
Domnule Adriantot,am vazut la documente utile regulamentul pe care l-ati adoptat pt. gestionarea consumului de apa in asociatia dvs.insa se refera numai la apa rece (7mc.) Cum se poate aplica la o asociatie unde exista apartamente cu centrala termica cat si ap.conectate la sistemul centralizat,dotate cu apometre{ mai putin doua apartamente} unde trebuie gestionat si consumul de apa rece si cel de apa calda,cum se stabileste nr. de m.c. A.R.si .A.C. de persoana lunar care se trec pt. cei care nu aduc indexul sau necontorizatii ?

Alte discuții în legătură

Repartizare apa rece si calda adriandanciu90 adriandanciu90 Buna ziua. Sunt administrator la un bloc cu 3 scari (o singura asociatie deci o singura persoana juridica pentru 3 scari). Avem un singur bransament pentru ... (vezi toată discuția)
Diferenta apa calda, boiler instalat cyan cyan Intentionez sa montez un boiler pentru apa calda dar fara sa ma debransez de la conducta de apa calda sau sa o sigilez/blochez cu vreun dop deoarece in cazul ... (vezi toată discuția)
Consumul de apa raspunsuri raspunsuri Buna ziua, 1.S-a afisat lista de plata si scrie : \\\\"va rugam sa cititi apometrele in data de.......,in caz contrar consumul va fi de 10mc/pers. apa calda ... (vezi toată discuția)