Am auzit ca, in calitate de administrator ("patron";) ) al unei societati comerciale pot face contract cu casa de pensii si casa de sanatate astfel incit sa platesc lunar aceste contributii si asta sa-mi foloseasca pe viitor la calcularea pensiei (contributia CAS) respectiv la cazurile de boala (contributia la sanatate).
Daca este corect, prefer sa platesc aceste contributii in acest sistem si NU sa fiu propriul meu angajat cu carte de munca, ceea ce presupune mult mai multe impozite,#-o unele inutile (ex.contributia la somaj, deoarece nu o sa ma dau afara din propria firma :)))
Cine stie mai multe despre aceasta varianta, de plata strict a contributiilor CAS / sanatate, am rugamintea sa-mi spuna ce ar fi de facut, sau macar sa-mi dea o idee de unde sa incep B-)
Va prezentati la Casa de Pensii si la Casa de Sanatate si incheiati contracte de asigurare cu fiecare.
Suma de asigurare o stabiliti dvs. iar contributiile lunare sunt de 31,3% si respectiv 10,7% din suma asigurata.
Sa aveti la dvs. cartea de identitate si carnetul de munca.
doar ca la casa de sanatate s-ar putea sa vi se puna intrebarea clasica cu "ce-ati facut in ultimii cinci ani?"Este posibil sa platiti contributii din urma si penalitatile aferente.Dar asta in functie de situatia dvs.de asigurat.
Din cate inteleg mare economie nu se face .Se scuteste plata impozitului pe salariu (dar acest impozit se aplica dupa deducerea personala ) si contributia pt somaj insa cei mai multi bani se duc pt sanatate si pensie .
Cred ca se scutesc mai multe - somajul, fondul de risc (nu stiu daca asa se numeste exact), cei 0.75 % platiti la ITM in cazul salariatilor si cred ca mai sunt si altele. Probabil ca cei mai multi bani se duc pe pensie si sanatate insa acestea sunt cam singurele lucruri de care ai nevoie la un moment dat.
Si inca o intrebare: cum procedez ca sa renunt la cartea de munca si implicit la caliattea de salariat in propria firma? Demisie sau cerere de desfacere a contractului de munca cu acordul partilor? apoi trebuie sa recuperez cartea de munca de la ITM... fiidnca asa cum am inteles din raspunsul consultantului trebuie sa o am la mine cind merg sa fac acele contracte, deci cam asta ar fi ordinea. Pe CM se mai scrie ceva dupa aceea?
In ce priveste plata ulterioara a contributiilor la CAS / sanatate presupun ca se inregistreaza undeva in evidentele lor, insa eu am vreo dovada "la mina" despre istoricul acestor plati (CA am platit, CIT am platit etc)?
Carte munca
asadar27
Buna ziua,
Saptamana trecuta am aflat ca nu mi s-a intocmit carte de munca la firma la care lucrez, in conditiile in care am un contract pe termen ... (vezi toată discuția)