avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 879 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Raport de reevaluare pentru imobil aflat sub contract ...
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Raport de reevaluare pentru imobil aflat sub contract de leasing

Buna ziua,

am un spatiu comercial pentru care am un contract de leasing activ inceput in 2011 si care se va termina in 2019.
trebuie sa depun raportul de reevaluare pentru a nu plati impozit majorat.
cei de la taxe si impozite de care apartine respectivul spatiu nu imi accepta raportul de reevaluare din cauza ca nu sunt eu proprietarul, ci banca trebuia sa depuna raportul de reevaluare.
am contactat banca si mi-a spus ca nu ea depune raportul de reevaluare pentru ca eu, persoana juridica, in calitate de utilizator si locatar, am toate prerogativele drepturilor de proprietate si in consecinta, eu depun raportul de reevaluare.

asadar, cine depune raportul de reevaluare pentru un imobil aflat sub contract de leasing?

Multumesc.

Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 14:55, 31 Ianuarie 2015
Dvs.
multumesc pentru raspuns.

puteti sa imi spuneti conform carei legi depun eu raportul de evaluare? pentru ca se pare ca trebuie sa ii invat eu pe cei de la taxe si impozite legea :( .

multumesc.
Art.253 Cod fiscal
(7) În cazul unei clădiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:
a) impozitul pe clădiri se datorează de locatar;
b) valoarea care se ia în considerare la calculul impozitului pe clădiri este valoarea din contract a clădirii, aşa cum este ea înregistrată în contabilitatea locatorului sau a locatarului, conform prevederilor legale în vigoare;
c) în cazul în care contractul de leasing încetează altfel decât prin ajungerea la scadenţă, impozitul pe clădiri este datorat de locator.
Asta ce ne spune per a contrario? Ca in toate celelalte cazuri este datorat de locatar.
Daca impozitul este datorat de locatar, atunci a fortiori si reevaluarea trebuie facuta tot de catre acesta.

In plus, Norme metodologice punct 56 si 75, la art.253, Cod fiscal
56. Pentru clădirile ce fac obiectul contractelor de leasing financiar pe întreaga durată a acestuia, impozitul pe clădiri se datorează de locatar.
57. (1) Impozitul pe clădiri datorat de persoanele juridice pe perioada de leasing financiar se determină pe baza valorii negociate între părţi, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, şi înscrise în contract, aşa cum este ea înregistrată în contabilitatea locatorului sau a locatarului. În cazul contractelor în care valoarea negociată este în valută, plata impozitului pe clădiri se face în lei la cursul Băncii Naţionale a României din data efectuării plăţii.
(2) Pentru persoanele juridice, în cazul în care ulterior recunoaşterii iniţiale ca activ a clădirii, valoarea este determinată pe baza reevaluării, valoarea rezultată din reevaluare va sta la baza calculării impozitului pe clădiri.
(3) În cazul contractelor de leasing financiar, locatarul, persoana fizică sau persoana juridică, după caz, are obligaţia depunerii declaraţiei fiscale la compartimentul de specialitate al autorităţii administraţiei publice locale în a cărei rază de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data încheierii contractului de leasing, însoţită de o copie a acestuia.
(4) În cazul contractelor de leasing financiar care se reziliază, impozitul pe clădire este datorat de locator începând cu data încheierii procesului-verbal de predare a bunului sau a altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing. Impozitul se stabileşte pe baza valorii la care clădirea este înregistrată în contabilitatea locatorului.

Din interpretarea alin.3 reiese la fel (cu atat mai mult) ca cel care a depus declaratia (locatarul) plateste si impozitul, depune si reevaluarea.

Cine figureaza la fisc cu cladirea si cine a depus declaratia de inregistrare a cladirii? Dvs. sau Banca? Impozitul la fisc il platiti in nume propriu sau in numele bancii?
Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Ianuarie 2015
trandafir2, moderator
conform art. 253 alin. 7, rezulta ca eu, locatar, platesc impozitul, chiar daca este majorat sau normal.

conform art. 253. alin 6, proprietarii care nu au depus reevaluarea platesc impozit majorat.
in baza acestui alin. 6, art. 253, functionarul imi dovedeste ca nu eu, utilizator, depun reevaluarea, ci banca, proprietar, depune reevaluarea, si eu platesc impozit mai departe. daca banca nu depune reevaluarea, atunci impozitul se majoreaza si tot eu, locatar, cf. art 253.alin. 7, platesc impozitul.

la fisc eu figurez cu cladirea, eu am depus declaratia in 2011 in numele meu, cand am facut contractul, si am platit in fiecare an impozit in numele meu. banca mi-a zis ca nici nu are cladirea in contabilitate pentru ca un imobil nu poate sa figureze la 2 firme simultan in contabilitate, in consecinta nici nu poate sa isi modifice valoarea de inventar conform raportului de evaluare, doar eu pot sa modific valoarea de inventar pt ca imobilul este doar pe inventarul meu. banca are in contabilitate doar creditul pe care trebuie sa il achit eu pana la sfarsitul perioadei de leasing.

asadar, banca nu poate sa se prezinte la directia de taxe si impozite sa depuna raportul de evaluare impreuna cu balanta, raportul de imobilizari si nota contabila cu care a modificat valoarea de inventar a cladirii pentru ca imobilul nu figureaza la ea in contabilitate.

am vorbit la alte directii de taxe si impozite si mi-au spus ca ele accepta raportul evaluare de la utilizatori, dar nici o directie nu a stiut sa imi spuna in baza carei legi accepta aceste rapoarte de evaluare.

Multumesc.
cipriantarara a scris:
... si mi-au spus ca ele accepta raportul evaluare de la utilizatori, dar nici o directie nu a stiut sa imi spuna in baza carei legi accepta aceste rapoarte de evaluare.

Pai nu au stiut in ce baza pentru ca nu au stiut sa interpreteze legea (trebuie sa le-o faca organul superior prin instructiuni), insa ei stiu ca este o practica fireasca in sarcina locatarului si nu a locatorului, atat plata impozitului si implicit tot ce tine de declarare si reevaluare.

Logica mea v-am exprimat-o in ce am scris si are la baza interpretarea legii (neoficiala bineinteles - pentru o interpretare oficiala aveti la indemana sa faceti o adresa catre minister sa va dea solutia legala)
trandafir2 a scris:

Asta ce ne spune per a contrario? Ca in toate celelalte cazuri este datorat de locatar.
Daca impozitul este datorat de locatar, atunci a fortiori si reevaluarea trebuie facuta tot de catre acesta.
.........
Din interpretarea alin.3 reiese la fel (cu atat mai mult) ca cel care a depus declaratia (locatarul) plateste si impozitul, depune si reevaluarea.


Ultima modificare: Sâmbătă, 31 Ianuarie 2015
trandafir2, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reevaluare cladire ContSters48647 ContSters48647 Daca o societate si-a marit valoarea contabila a unei cladiri ca urmare a existentei unui raport de evaluare intocmit de banca pentru un credit, raport in care ... (vezi toată discuția)
Impozit pe cladiri ContSters45935 ContSters45935 Buna ziua! Va cer ajutorul in urmatoarea problema: O Asociatie crestina (nu suntem Asociatie religioasa, neavand numarul de membrii necesar pt. aceasta forma ... (vezi toată discuția)
Reevaluarea cladirilor danielamihai10 danielamihai10 pana acum s-a facut reevaluarea in baza hg 983/1998 si hg 403/2000,as vrea sa stiu daca s-au mai modificat si daca pot face reevaluare tot in baza ... (vezi toată discuția)