Ma confrunt cu o dilema in sensul ca am un PFA pe norma de venit cu cod CAEN 6202, infiintata in mai 2014. Pana in ianuarie 2015 (inclusiv), am avut activitate, dar din februarie nu mai am intrucat am incheiat si contractul aferent.
Intrebarile mele sunt:
1. Daca PFA este cu norma de venit si eu am realizat un venit mai mare decat norma respectiva, se va recalcula impozitul. Este adevarat? sau doar pe sistem real se procedeaza in acest fel ?
2. Care este cea mai buna solutie? sa inchid PFA sau sa suspend activitatea PFA-ului ?
3. De asemenea, daca suspend activitatea si este pe norma de venit voi plati in continuare contributiile?
Intrucat nu am gasit pe forum aceste intrebari, mi-am permis sa vi le adresez.
1. Da, e adevarat ca indiferent cat incasati in anul fiscal, se plateste impozitul pe venit si contributia la sanatate calculate la valoarea normei de venit stabilita pentru acel an de catre cei de la finante.
Ar mai fi prevederile art. 49 din codul fiscal pe care vi-l redau mai jos (poate va incadrati in el ceea ce nu cred):
(9) Contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit și care în anul fiscal anterior au înregistrat un venit brut anual mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 100.000 euro, începând cu anul fiscal următor, au obligația determinării venitului net anual în sistem real. Această categorie de contribuabili are obligația să completeze corespunzător și să depună declarația privind venitul estimat/norma de venit până la data de 31 ianuarie inclusiv. Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului în lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Națională a României, la sfârșitul anului fiscal.
2. Sunt doua variante. Ori suspendati si vi se va recalcula valoarea normei de venit doar pentru perioada de timp din 2015 cat pfa este activ, sau nu si mergeti cu el pana la sfarsitul anului.
Eu va sfatuiesc ca daca nu mai aveti sperante sa activatii in acest an pe pfa nu sa-l suspendaci ci sa-l inchideti detot. Diferenta nu e prea mare priivind procedura dar va scuteste de o grija.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.