Legea securitatii si sanatatii in munca nr. 319/ 2006 mentioneaza:
-art.26 Orice eveniment, aşa cum este definit la art.5 lit. f), va fi comunicat de îndată angajatorului, de către conducătorul locului de muncă sau de orice altă persoană care are
cunoştinţă despre producerea acestuia.
-art.27 (1) Angajatorul are obligaţia să comunice evenimentele, de îndată, după cum urmează:
a) inspectoratelor teritoriale de muncă, toate evenimentele aşa cum sunt definite la art.5 lit.f);
b) asigurătorului, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, evenimentele urmate de
incapacitate temporară de muncă, invaliditate sau deces, la confirmarea acestora;
c) organelor de urmărire penală, după caz.
-art.5 lit. f) eveniment - accidentul care a antrenat decesul sau vătămări ale organismului, produs în timpul procesului de muncă sau în îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, situaţia de persoană dată dispărută sau accidentul de traseu ori de circulaţie, în condiţiile în care au fost implicate persoane angajate, incidentul periculos, precum şi cazul susceptibil de boală profesională sau legată de profesiune;
Nu conteaza termenul care a trecut de la producerea evenimentului. Daca acesta s-a soldat cu un accident de munca si pot aparea discutii legate de plata concediului medical, a eventualelor daune, pensionare, etc., victima/ urmasii victimei/ alte persoane care detin date despre producerea evenimentului pot sesiza ITM, cu nr. de inregistrare/ data.
Se va face cercetarea evenimentului produs si daca se confirma, firma va inregistra AM si se vor putea face platile susmentionate.