Buna ziua as avea si eu o intrebare cum se calculeaza plusul si minusul in gestiune? De ex. unde a lucrat colegul care m-a rugat sa ma interesez el ce avea in plus pe gestiune se egala cu minusul . Aici plusul este in plus si minusul trebuie sa il plateasca din buzunarul propriu. El ar vrea sa afle cum se face acest lucru intr-un mod cat mai legal. Ca el primeste de multe ori in plus dar se intampla ca in ambalaje sa fie si minusuri. Ma refer la unele pachete mai mari . Sunt cazuri in care intr-o punga de 100 de bucati sa fie doar 95 de bucati sau asa. SI acestea le suporta pe buzunarul propriu. Va multumesc anticipat.
Gestionarul, la primirea marfii cu aviz/factura/nota de transfer, face receptia si diferentele fata de actul de intrare a marfii se comunica contabilitatii pentru operare.Diferentele se opereaza de contabilitate cu un act semnat de ambele parti.Nu se compenseaza marfurile de gestionar, responsabilul serv de contabilitate decide daca se pot compensa plusurile cu minusurile in functie de pret,referinta,culoare etc.Daca dif. nu se comunica de gestionar ,ele la inventarul ulterior se vor imputa.
da asta am inteles. Dar colegul face receptia si tot ce trebuie. Dar pe pachetele respective apare scris 100 de bucati cand defapt in unele sunt mai putine. Aici de ce trebuie sa plateasca el diferenta din cauza celui care impacheteaza?? asta nu intelege el. Aici nu ar trebuie sa suporte firma cheltuieliile respective??
El va instiinta comp.contabilitate de dif. urmand sa se primesca factura/aviz de diferenta.Daca el sesizeaza diferenta nu trebuie sa plateasca, nu este corect.El trebuie sa faca NIR -UL exact cu ce intra.