Am si eu o problema. In data de 1 ianuarie 2015 s-a implinit termenul de prescriere a unei amenzi de circulatie. Ce trebuie sa faca functionarul de la primarie ca sa stearga aceasta datorie? E o primarie de comuna. Ma innebuneste ca nu exista termen de prescriere la amenzi si spune ca trebuie sa o platesc. Va rog, ajutati-ma. Care sunt pasii pe care trebuie sa ii faca acesta angajat al statului dupa implinirea acestui termen? Va multumesc.
Termenul de prescriptie al debitelor catre bugetul local, printre care se numara si amenzile date persoanei fizice, este de 5 ani dar orice act de executare facut de organul fiscal (directie de taxe si impozite, serviciul din cadrul primariei, etc) intrerupe prescriptia. Asta inseamna ca de la data de 1 ian. a anului urmator celui in care a fost facut actul de executare curge o noua prescriptie de 5 ani. Astfel, daca ati primit o somatie si un titlu executoriu, iar org. fiscal poate face dovada comunicarii, prescriptia s-a intrerupt.
Despre pasul care trebuie facut:
130.1. Scăderea din evidenţa analitică pe plătitori a creanţelor fiscale pentru care s-a împlinit termenul de prescripţie a dreptului de a cere executarea silită se va face pe baza unui proces-verbal de constatare a împlinirii termenului de prescripţie, însuşit de şeful compartimentului de specialitate, avizat de compartimentul juridic din cadrul aceluiaşi organ fiscal sau din cadrul organului ierarhic superior, după caz, şi care va fi supus spre aprobare conducătorului organului fiscal, împreună cu dosarul.
130.2. Dosarul trebuie să cuprindă toate documentele şi informaţiile necesare pentru constatarea împlinirii termenului de prescripţie, precum şi procesul-verbal de constatare.
Se face o cerere pentru ca organul fiscal sa constate ca s-a implinit termenul.