avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie telefon anulata in mod fraudulos
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie telefon anulata in mod fraudulos

Buna ziua , saptamana aceasta am intampinat o problema care voi incerca sa o descriu in randurile de jos cat mai bine si in cat mai putine cuvinte.
Pe data de 19.08.2014 am achizitionat un terminal mobil huawei g6 ascend 4g de la un magazin germanos , 2 luni mai tarziu am trimis telefonul in service deoarece s-a defectat difuzorul de pe spate si l-am primit inapoi reparat pe garantie iar luna aceasta pe data de 2.08.2015 am trimis din nou telefonul in service deoarece s-a manifestat al 2-lea defect consecutiv si anume ecranul nu a mai functionat. Pe data de 16.02.2015 am fost contact de magazinul unde am dus telefonul in garantie si mi s-a inmanat telefonul nereparat + un proces verbal in care mi se comunica anularea garantiei pe motiv "interventie software neautorizata". Bine inteles ca am clocotit de furie intrucat pana la urma defectul cu display-ul nu a fost produs de software dar totusi ei au gasit o scuza ca sa scape de reparatii.
Consider ca garantia a fost anulata in mod fraudulos incalcandu-se Directiva 1999/44/EC impusă în țara noastră prin legea Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora din care reiese ca "producatorul este obligat sa asigure timp de 2 ani garantie pieselor oricari aparat electronic / telefon etc. iar garantia se poate anula pe motivul interventie software neautorizata doar in cazul in care modificarea software a dus la defectarea piesei hardware. De asemenea trebuie sa dovedeasca in ce mod a dus modificare software la defectiunea piesei respective , nu doar sa coreleze modificarea cu defectiunea. In caz contrar daca nu poate dovedi producatorul este obligat sa asigure reparare piesei pe propriul lui cost".
Si din cate am inteles din directiva data care se aplica tarii noastre deoarece face parte din Uniunea Europeana orice produs care a manifestat un defect in 6 luni de la achizitie este considerat defect de la inceput (sau defect din fabrica).
Se poate rezolva problema mea intrucat telefonul nu suferit nici un fel de abuz mecanic din partea care sa duca la defectiune (amandoua) si nici software , a suferit 2 defectiuni in nici 6 luni de la achizitie , am toate actele care sa dovedeasca cumpara , anulare garantie etc. iar angajatii de la magazinul respectiv nu mi-au aratat absolut nici o dovada in care sa imi ateste ca softul modificat a dus la stricarea telefonului.
Am depus deja o plangere la anpc folosind formular de reclamatii de pe site-ul lor dar au trecut 3 zile si nu am primit nici un semn de la ei , nici un numar de inregistrare sau ceva de genul care sa ma anunte ca cazul meu a fost preluat si este pe lista de asteptare pentru a fi rezolvat in cele 30 de zile legale. Din cate am inteles in alte orase se ocupa de probleme de genul asta in 2 zile dar la mine nimic. De asemenea am incercat sa contactez agentul economic germanos prin e-mail dar nu au trimis nici un raspuns , singurii care mi-au raspuns au fost huawei romania care au cerut si ei un raspuns din partea departamentului de garantie si mi-au comunicat ca dupa ce vor primi raspuns vor analiza si ei situatia si imi vor spune rezultatul.
Am dreptate in cazul asta sau nu am sanse de recuperare a garantiei ? Ce ar mai trebui facut ? Exista si o adresa de e-mail prin care pot sa ma adresez anpc-ului cu inca reclamatie (poate formularul lor nu merge bine) sau sa depun si una in scris cu toate actele in xerox sau sa mai am rabdare ?
Astept un raspuns din partea dumneavoastra deoarece nu sunt de acord sa isi bata joc de banii mei , mai ales in cazul in care nu eu am stricat produsul (altfel eram constient ca e vina mea si asta e nu am ce face) iar ei mi-au anulat garantia incalcand legi si directive doar pentru faptul ca au crezut ca sunt unul dintre persoanele slab informate si scapa usor de ele.
Stima.

Edit : Locuiesc in orasul Bucuresti.
Ultima modificare: Joi, 19 Februarie 2015
iceblow, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 11:40, 28 Martie 2015
Cineva ? Va rog sa ma scuzati ca sunt asa de "disperat" dar chiar nu mai pot .
Am trimis 2 reclamatii la anpc , una la reclamatii.bucuresti@opc.ro , sper sa imi raspunda in saptamana ce urmeaza.
Se poate rezolva problema mea cu garantia anulata in mod abuziv daca ma baga astia in seama sau ma zbat degeaba ? Dau aia de la magazin o "spaga" ceva si scapa ?
Termenul in care sunt obligati sa va raspunda este de 30 de zile, poate doar daca ati depune-o personal la comisariatul de care apartineti si ati reusi sa vorbiti direct cu cineva de acolo ati putea urgenta analizarea. Nu e corect sa vorbiti de spaga nestind nimic despre oameni care lucreaza acolo.

De la noi puteti primi doar indrumari, nu solutii concrete. Trebuia sa intrebati inainte de a face reclamatiile, va spuneam ca trebuie sa fie facute pe numele surorii pentru ca legislatia e gri in zona asta.

Daca nu scrie explicit pe garantie ca e transmisibila este posibil ca reclamatia sa nu va fie luata in considerare pentru ca nu sunteti cumparatorul/proprietarul telefonului. Aveti acelasi nume de familie (e necasatorita)? Poate ar ajuta asta in cazul in care vi s-ar spune ca n-aveti nicio caltate sa reclamati.

Tot la fel este posibil sa i se dea curs pentru ca obligatiile comerciantului sunt sa asigure garantia produsului, n-avem de unde sa stim.
Pana nu aveti un raspuns la ANPC nu avem ce sa va spunem mai mult.

In locul dvs. as mai face o reclamatie dar de data asta in numele surorii.
In final anpc-ul mi-a raspuns pe e-mail. Site-ul lor nu functioneaza cum trebuie intrucat dupa 3 4 reclamatii trimise am primit insfarsit un nr. de inregistrare pe e-mail.
Astazi am primit raspuns din partea lor.
O sa atasez mai jos poza trimis de anpc. Dumneavoastra ce ziceti ? Nu prea am inteles raspunsul lor. Reclamatia mea a fost clasificata ca buna si trimisa mai departe sau ei nu pot face nimic in aceasta privinta ? Link-ul cu imaginea este mai jos. Astept un raspuns din partea dumneavoastra !
[ link extern ]
Cineva ? Cum poate fi interpretat raspunsul celor de la anpc ?
Este o adresa prin care ANPC a redirectionat reclamatia dvs. catre Comisariatul pentru Protectia Consumatorilor de care apartine comerciantul si v-a fost trimisa si dvs. (dupa Spre stiinta este scris numele dvs.). Asa se procedeaza cand este sesizat direct ANPC.
A fost trimisa in 24.03., in principiu in 30 de zile ar trebui sa aveti raspunsul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare produs din garantie. stoicamarius87 stoicamarius87 Buna ziua, Va rog daca poate cineva sa ma ajute cu indicatii sau ce masuri sa fac. Situatia este urmatoarea: In data de 19.08.2014 am dus un leptop ... (vezi toată discuția)
Restituire bani datorită depășirii termenului de garanție Memleak Memleak Bună ziua, Am vaga impresie că ceva nu se leagă în peripețiile unui produs trimis în garanție. Am achiziționat anul acesta din Carrefour un mixer ... (vezi toată discuția)
Refuz garantie produs adina2890 adina2890 Buna ziua! Acum aproximativ 1 an am achizitionat un telefon de la un operator de telefonie mobila. In perioada garantiei aparatul s-a defectat (mufa de ... (vezi toată discuția)