avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 789 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Procedura în faţa instanţei ... Refuz garantie produs
Discuție deschisă în Procedura în faţa instanţei civile - reguli, acte, termene, căi de atac

Refuz garantie produs

Buna ziua!

Acum aproximativ 1 an am achizitionat un telefon de la un operator de telefonie mobila. In perioada garantiei aparatul s-a defectat (mufa de incarcare s-a ars datorita unui soc de curent).
Am trimis telefonul in garantie prin operatorul de telefonie mobila.
La scurt timp, service-ul autorizat, m-a contactat pentru a-mi cere acordul de a repara dispozitivul contra sumei de 1782 de lei, pe care mi i-au justificat argumentand ca telefonul trebuie sa iasa din service-ul lor dupa anumite standarde, iar acesta prezinta mai multe defecte, decat cel pentru care am solicitat service-ul prin garantie.
Am refuzat si mi-au trimis aparatul inapoi.

1. Atat timp cat produsul este in garantie si cauza defectarii nu a fost una voita de utilizator, este legat ceea ce au solicitat cei de la service?

2. In cazul in care abordarea lor nu a fost una corecta, institutia careia as putea sa ma adresez este ANPC?

Multumesc!
Ultima modificare: Marți, 16 Ianuarie 2018
adina2890, utilizator
Cel mai recent răspuns: adina2890 , utilizator 11:42, 16 Ianuarie 2018
Cand defectiunea este comunicata de catre cumparator inauntrul termenului de garantie, ca in cazul dvs., vanzatorul care a garantat pentru un anumit timp buna functionare a bunului vandut este obligat sa repare bunul pe cheltuiala sa.
In raspunsul vanzatorului se precizeaza faptul ca ar exista mai multe defectiuni decat cele invocate, fapt pentru care se solicita sa suportati costul reparatiilor. Pentru clarificarea acestui aspect, este recomandabil sa cereti si opinia altui service, autorizat sau agreat de catre vanzator, daca acest lucru nu afecteaza valabilitatea garantiei. Aceasta clarificare ar prezenta relevanta in a sti daca defectiunea s-a produs sau nu din pricina modului in care a fost folosit bunul, tinand seama de instructiunile scrise care care se comunica de catre vanzator.
Daca considerati ca raspunsul va incalca drepturile conferite de lege puteti depune la ANPC o reclamatie insotita de adresa dumneavoastra, raspunsul operatorului economic si celelalte documente probatorii necesare instrumentarii reclamatiei.
Multumesc mult pentru lamuriri!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Imi cer bani sa-mi repar telefonul in garantie Pana Mihai Pana Mihai Buna ziua! In urma cu o saptamana am trimis telefonul la garantie si astazi am primit urmatorul mesaj: Stimate client, Pentru produsul dumneavoastra V1Viper ... (vezi toată discuția)
Garantie telefon anulata in mod fraudulos iceblow iceblow Buna ziua , saptamana aceasta am intampinat o problema care voi incerca sa o descriu in randurile de jos cat mai bine si in cat mai putine cuvinte. Pe data de ... (vezi toată discuția)
Garantie laptop ramynela ramynela Buna ziua.solicit a m-i se raspunde acestei cereri, pentru rezolvarea unei probleme aparute ulterior, legate de achizitionarea unui laptop in garantie model ... (vezi toată discuția)