avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 377 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Cumulul pensiei cu salariul
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Cumulul pensiei cu salariul

Sunt asistenta medicala la un spital clinic judetea de urgenta, am varsta de 60 de ani si 10 luni si doresc sa lucrez pana la varsta de 65 de ani conform prevederilor OUG nr. 144/2008 modificata si completata ultima data in luna octombrie 2014; avand in vedere faptul ca Legea nr. 134/2014 a abrogat capitolul IV din Legea nr. 329/2009, pot beneficia de cumularea pensiei cu salariul; in acest sens, in decembrie 2014, la casa judeteana de pensii am depus dosarul pentu obtinerea pensiei (mentionez ca aveam conditii de pensionare implinite in luna ianuarie 2014, dar am continuat activitate la locul de munca in baza prevederilor OUG nr. 144/2008 actualizata). Deoarece doresc sa-mi continui activitatea profesionala in acelasi loc de munca si dupa primirea deciziei de pensionare, va rog sa-mi spuneti daca contractul individual de munca existent inceteaza sau nu in acest caz; in cazul in care contractul individual de munca inceteaza la primirea deciziei de pensionare, reangajarea la acel loc de munca se va face prin sustinerea unui concurs sau nu.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 20:31, 20 Februarie 2015

.... (mentionez ca aveam conditii de pensionare implinite in luna ianuarie 2014, dar am continuat activitate la locul de munca in baza prevederilor OUG nr. 144/2008 actualizata). .....

In acest caz, trebuia constatta incetarea de drept a c.i.m. la data indeplinirii condtiilor de pensionare, conform art.56 alin.1 lit.c coroborat cu art.56 alin.2 C.mun.

....