avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 664 soluții astăzi

Joi, 6 februarie, are loc evenimentul: AI Act: De la reglementare la implementare - Ghid practic de conformare pentru companii. Participă →

Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Intreprindere familiala, infiintare si contabilitate
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Intreprindere familiala, infiintare si contabilitate

Va salut,

Trebuie sa recunosc ca acest forum este deosebit de util, cu toate acestea strangerea de informatii se lasa cu dureri de cap. Sistemul societatilor e mult prea complicat, dupa umila mea parere.

Sunt programator si la fel si sotia. Cum probabil stiti, criza a impins la limita multe companii din domeniu. Pe de alta parte munca multa sub presiunea unui sef nu a fost niciodata compensata pe deplin. Am decis sa incepem cat de curand o Intreprindere familiala (ex.AF), si am nevoie de sfaturile Dvs, am vazut ca sunt persoane deosebit de competente pe acest forum. De asemenea acest topic ar putea deveni un ghid pentru indivizi in situatia mea. Iata cateva din intrebarile mele, subliniate cu BOLD:

1. Infiintare si acte necesare. Am inteles ca sunt necesare urmatoarele:
-------
a)* Copii dupa C.I. (minimum doua persoane, intre care sa existe grade de rudenie),
b)* Copie dupa certificatele de nastere,
c)* (in cazul in care a interveni schimbarea numelui) copie dupa certificatul de casatorie,
d) * Copie dupa diploma/alte acte de studii/dovada calificarii pentru domeniul de activitate dorit (in cazul in care nu detineti un act de studii care sa aiba legatura cu obiectul principal de activitate, atunci este necesara dovada incadrarii pe o perioada de cel putin 2 ani in domeniul respectiv - copie dupa carnetul de munca); aceasta conditie trebuie indeplinita macar de una dintre persoane (cea care va indeplini functia de reprezentant),
e) * Copie legalizata dupa dovada proprietatii spatiului unde va fi sediul social,
f) * Acordul Asociatiei de proprietari/locatari (dupa caz),
g) * Procura speciala de numire a Reprezentantului,
h) * Specimen de semnatura pentru reprezentantul societatii,,
i) * Procura notariala de imputernicire (daca este cazul),
j) * Acord de constituire.
----------
Activitatea pe care dorim sa o incepem ar cea de realizare de programe software si comercializarea lor online cu precadere in strainatate. Reprezentatul societatii voi fi eu.
I1: Pot alege mai multe coduri CAEN pt IF? Sunt suficiente urmatoarele:
7221 Editare de programe
7222 Consultanta si furnizare de alte produse software
I2: Sau e nevoie de si de
5184 Comert cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software-ului
Avand in vedere ca noi vom scrie programele de la 0 pana la pachetul final gata de comercializat.
I3: In legatura cu punctul e) , daca spatiul nu e pe numele meu, pot inlocui cu contract de comodat pt spatiu?
I4: Pentru f), e suficienta completarea urmatorului document:?
[ link extern ]
I5: Pentru g), cu ce se mananca, de unde se ia, ce se completeaza
I6: Pentru h) , specimenul de semnatura se face la un cabinet notarial?
I7: Pentru j), cu ce se mananca, de unde se ia, ce se completeaza

Stiu ca sunt multe, dar de nenumarate ori am stat la cozi interminabile cu diverse dosare in diverse locuri ca sa aflu ca ceva lipseste. Apreciez efortul Dvs, in solutionarea acestor intrebari.

De asemenea care sunt pasii urmatori:
I8)- e nevoie de altceva pt ONRC?
I9)- dupa ONRC ce trebuie sa duc la Finante?
I10)- Care e norma de impozitare, si in ce plafon pot alege sa fie societate neplatitoare de TVA?
I11)- care sunt pasii pentru inregistrare la Casa de Pensii si la Sanatate, cum se vireaza contributiile lunare (inclusiv pt somaj), unde se merge, cu ce se mananca?
I12)- odata realizat primul produs software (poate dura cateva luni), si siteul pt vanzare, cum inregistrez contabilitatea?
Unii spun ca e suficient un caiet cu incasari / cheltuieli, dar ii rog pe cei informati sa prezinte situatia reala.
I13)- Mentionez ca platile se vor face online (card credit, paypal, etc), e nevoie de casa de marcat, de facturier , sau de chitantier?

Va multumesc anticipat, probabil vor fi si alte nelamuriri dar acestea sunt primele care imi trec prin minte,

S.W.
Ultima modificare: Marți, 16 Iunie 2009
SimpW, utilizator
Cel mai recent răspuns: hesperos , utilizator 12:44, 23 Ianuarie 2010
SimpW a scris:

Va salut,

Trebuie sa recunosc ca acest forum este deosebit de util, cu toate acestea strangerea de informatii se lasa cu dureri de cap. Sistemul societatilor e mult prea complicat, dupa umila mea parere.

Sunt programator si la fel si sotia. Cum probabil stiti, criza a impins la limita multe companii din domeniu. Pe de alta parte munca multa sub presiunea unui sef nu a fost niciodata compensata pe deplin. Am decis sa incepem cat de curand o Intreprindere familiala (ex.AF), si am nevoie de sfaturile Dvs, am vazut ca sunt persoane deosebit de competente pe acest forum. De asemenea acest topic ar putea deveni un ghid pentru indivizi in situatia mea. Iata cateva din intrebarile mele, subliniate cu BOLD:

1. Infiintare si acte necesare. Am inteles ca sunt necesare urmatoarele:
-------
a)* Copii dupa C.I. (minimum doua persoane, intre care sa existe grade de rudenie), Sot+Sotie.
b)* Copie dupa certificatele de nastere, Sot + Sotie
c)* (in cazul in care a interveni schimbarea numelui) copie dupa certificatul de casatorie, ( asa dovediti ca sunteti o familie )
d) * Copie dupa diploma/alte acte de studii/dovada calificarii pentru domeniul de activitate dorit (in cazul in care nu detineti un act de studii care sa aiba legatura cu obiectul principal de activitate, atunci este necesara dovada incadrarii pe o perioada de cel putin 2 ani in domeniul respectiv - copie dupa carnetul de munca); aceasta conditie trebuie indeplinita macar de una dintre persoane (cea care va indeplini functia de reprezentant), Calificarii pentru domeniul de activitate.

e) * Copie legalizata dupa dovada proprietatii spatiului unde va fi sediul social, La notariat.
f) * Acordul Asociatiei de proprietari/locatari (dupa caz), La vecini de la palier superior si inferior unde aveti locuita si vizati la Administratorul debloc,
g) * Procura speciala de numire a Reprezentantului, La notariat.
h) * Specimen de semnatura pentru reprezentantul societatii,, Se da in fata inspectorului de la Registrul Comertului
i) * Procura notariala de imputernicire (daca este cazul), Nu este cazul.
j) * Acord de constituire. Acord de constituire este simplu, cum au SC - act constitutiv (adaptati ce gasiti pe net sau va dau eu un model)
----------
Activitatea pe care dorim sa o incepem ar cea de realizare de programe software si comercializarea lor online cu precadere in strainatate. Reprezentatul societatii voi fi eu.
I1: Pot alege mai multe coduri CAEN pt IF? Sunt suficiente urmatoarele: Sigur, treceti cate coduri CAEN doriti, important sa demonstrati cu acte de studii, calificare, perfectionare domeniile respective.
7221 Editare de programe
7222 Consultanta si furnizare de alte produse software
I2: Sau e nevoie de si de
5184 Comert cu ridicata al calculatoarelor, echipamentelor periferice si software-ului
Avand in vedere ca noi vom scrie programele de la 0 pana la pachetul final gata de comercializat.
I3: In legatura cu punctul e) , daca spatiul nu e pe numele meu, pot inlocui cu contract de comodat pt spatiu? Este recomandat sa aveti un contract de comodat. pe o camera, cu drept de folosinta gratuit.
I4: Pentru f), e suficienta completarea urmatorului document:?
[ link extern ] !
I5: Pentru g), cu ce se mananca, de unde se ia, ce se completeaza
I6: Pentru h) , specimenul de semnatura se face la un cabinet notarial? Nu la registrul comertului
I7: Pentru j), cu ce se mananca, de unde se ia, ce se completeaza

Stiu ca sunt multe, dar de nenumarate ori am stat la cozi interminabile cu diverse dosare in diverse locuri ca sa aflu ca ceva lipseste. Apreciez efortul Dvs, in solutionarea acestor intrebari.

De asemenea care sunt pasii urmatori:
I8)- e nevoie de altceva pt ONRC? rezervare denimire, trebuie facut prima data la ONRC
I9)- dupa ONRC ce trebuie sa duc la Finante? La finante dupa ce ati terminat cu ONRC,
I10)- Care e norma de impozitare, si in ce plafon pot alege sa fie societate neplatitoare de TVA? Mergeti pe neplatitor de TVA, plafon 35.00 de euro intr-un an fiscal.
I11)- care sunt pasii pentru inregistrare la Casa de Pensii si la Sanatate, cum se vireaza contributiile lunare (inclusiv pt somaj), unde se merge, cu ce se mananca? Declaratie de asigurare pt. CAS, contract de asigurare pt. CASS in baza deciiilor de impunere pt. plati anticipate.
I12)- odata realizat primul produs software (poate dura cateva luni), si siteul pt vanzare, cum inregistrez contabilitatea? Contabilitate in partida simpla. facturati, incasati si treceti in registrul de incasari si plati.
Unii spun ca e suficient un caiet cu incasari / cheltuieli, dar ii rog pe cei informati sa prezinte situatia reala. Registru de incasari si plati vizat la fisc.
I13)- Mentionez ca platile se vor face online (card credit, paypal, etc), e nevoie de casa de marcat, de facturier , sau de chitantier? Nu aveti nevoie de casa de marcat. Deschideti cont la banca.

Va multumesc anticipat, probabil vor fi si alte nelamuriri dar acestea sunt primele care imi trec prin minte,

S.W.



Nu aveti de ce sa va speriati nu este asa de greu, incercati sa derulati fiecare etapa cu multa rabdare.
Eu am raspuns la fiecare punt direct pe insemnarile dvs.
Eu sunt PFA din 1998, am invatat din propriile mele greseli. Sunt dispusa sa va pastoresc, nu fiti speriati !!!
Mergeti pas cu pas, multa informatie si ati clacat. Incet si sigur.
Mult succes !
Ultima modificare: Marți, 16 Iunie 2009
Samoila Georgeta P.F.A., Consultant resurse umane
multumesc, jumatate din greutate a disparut =D>

dar ce se intampla daca ajungem sa depasim plafonul de 35.000? (eg. licente software la un distribuitor mare)

pot in continuare sa fac eu contabilitatea in partida simpla?
In cazul depasirii plafonului de 35000 deveniti platitor de TVA. In continuare puteti tine contabilitatea in partida simpla.

Av. Ana Florea
SimpW a scris:

multumesc, jumatate din greutate a disparut =D>

dar ce se intampla daca ajungem sa depasim plafonul de 35.000? (eg. licente software la un distribuitor mare)

pot in continuare sa fac eu contabilitatea in partida simpla?


1. Cand ajungeti platitor de TVA, trebuie sa aveti registru de vanzari si de cumparari, dupa aceea avem declaratia 300 si la semestru declaratia 394.
2. Contabilitatea nu este o mare problema, daca va explic, ati reusi sa faceti si aceasta bucatarie.
3. Va recomand cu multa caldura sa deschideti I.F. pentru ca nu sunt multe probleme de rezolvat, fata de o societate care trebuie sa isi tina multe si marunte.
4. Si un fapt extraordinar, noi nu avem registru de casa, cu banii din banca facem ce vrem, adica nu trebuie sa justificam, important este sa platim datoriile care rezulta din aceasta activitate.
Ultima modificare: Miercuri, 17 Iunie 2009
Samoila Georgeta P.F.A., Consultant resurse umane
saamy a scris:

SimpW a scris:

multumesc, jumatate din greutate a disparut =D>

dar ce se intampla daca ajungem sa depasim plafonul de 35.000? (eg. licente software la un distribuitor mare)

pot in continuare sa fac eu contabilitatea in partida simpla?


1. Cand ajungeti platitor de TVA, trebuie sa aveti registru de vanzari si de cumparari, dupa aceea avem declaratia 300 si la semestru declaratia 394.
2. Contabilitatea nu este o mare problema, daca va explic, ati reusi sa faceti si aceasta bucatarie.
3. Va recomand cu multa caldura sa deschideti I.F. pentru ca nu sunt multe probleme de rezolvat, fata de o societate care trebuie sa isi tina multe si marunte.
4. Si un fapt extraordinar, noi nu avem registru de casa, cu banii din banca facem ce vrem, adica nu trebuie sa justificam, important este sa platim datoriile care rezulta din aceasta activitate.



IF platesc impozit forfetar sau nu?
Multumesc!

DD

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Am depus declaratia 302 dar era gresita Juliae02 Juliae02 1.Am depus declaratia 302 (privind TVA) iar a doua zi am observat ca uitasem ceva..ca urmare era gresit. In acelasi timp am pus si declaratia 394..ca uramare ... (vezi toată discuția)
Declaratia 394 oviiul oviiul pentru o firma care a optat sa fie neplatitoare de tva din 2011,(01.02.2011} se depune declaratia 394 pentru semestrul I 2011?.Numai pentru luna ianuarie sau ... (vezi toată discuția)
Pfa norma de venit platitor de tva mflorin81 mflorin81 Buna seara, Sunt PFA norma de venit platitor de TVA . 1. Registru jurnal vanzari si cumparari se poate tine pe calculator (xls) sau trebuie registre ... (vezi toată discuția)