Cate intrebari... Daca exista o numerotare.. ce bine era..
Da, se poate cu TVA si este cam obligatoriu( o sa platiti TVA in vama pe care nu-l recuperati daca nu aveti TVA ), iar livrarea catre Spania se face fara TVA.( livrare intracomunitara scutita). Daca nu o sa aveti TVA, o sa fie marfa cam..scumpa la livrare in UE...
Inscrierea in ROI este doar pt exportul in Spania( sau alta tara UE). pt import nu va trebuie ROI( va trebuie nr. eori - se obtine de la vama)
Cheltuieli care produc un venit si cheltuieli obligatorii/necesare. Cand faceti o cheltuiala raspundeti-va la intrebare: Imi produce un venit ( acum sau pe viitor) sau este necesara( ex chirie, intretineri...etc)
1. Este in avantajul d-voastra sa fiti platitor de TVA in tara (economic vorbind, dar si fiscal). De ce? Pentru ca la importul din China, TVA-ul aferent se plateste la intrarea marfii in vama. Ca platitor de TVA, ulterior, acest TVA platit in vama se deduce in decontul de TVA, si se poate solicita rambursarea de la ANAF. (veti avea TVA de recuperat pentru ca veti face si livrarea cu taxare inversa). Daca nu ati fi platitor de TVA, taxa platita in vama nu s-ar mai putea recupera de la stat, ar trebui sa o includeti in pretul de vanzare si sa-l "taxati" pe client pentru a va putea recupera costurile.
Ati vinde mai scump in Spania cu cel putin 24 % ca sa iesiti cu castig.
2. Ca platitor de TVA, daca si clientul e platitor inscris in ROI, facturarea catre Spania se face cu taxare inversa (e livrare intracomunitara, nu export), care inseamna pana la urma ca pretul platit de client nu va contine nicio taxa pe valoarea adaugata.
3. Inscrierea in ROI este OBLIGATORIE inainte de inceperea operatiunilor, indiferent daca faceti livrare sau achizitie intracomunitara de bunuri si indiferent de suma.
4. Pentru importuri si implicit vanzari in UE mai mari de 65.000 euro pe an oricum trebuie sa va inregistrati in scopuri de TVA (e obligatoriu)
5. Cheltuielile care se pot deconta pe firma sunt cele efectuate in scopul obtinerii de venituri, care au legatura cu buna desfasurare a activitatii, care tin de organizarea firmei si circuitul marfurilor. Exemple: cheltuieli cu costul marfii vandute, cu chiria spatiului in care va desfasurati activitatea, cu salariatii, utilitatile, combustibilul (in anumite conditii) etc cu conditia sa existe document justificativ in sensul Legii contabilitatii, a ordinului 3512/2008 si a codului fiscal.
Va trebuie un contabil bun. Daca e ok, va va da si consultanta necesara optimizarii fiscale si financiare.