Buna seara, problema mea este urmatoarea: sotul meu a cumparat astazi un produs dintr-o farmacie, este vorba de minimartieni. Cand a ajuns acasa am vazut ca nu este sirop, cum i-am spus eu, ci sunt sub forma de jeleuri (cum i-a dat farmacista). M-am dus inapoi la farmacie cu bonul fiscal si cutia sigilata si am rugat-o pe farmacista sa-mi schimbe produsul cu un sirop pentru ca este prea mic copilul si nu poate manca acele jeleuri. Mi-a spus ca nu ma poate ajuta ca i se dau stocurile peste cap si ca un produs nu poate fi returnat sau schimbat decat in magazinele unde nu exista stocurile pe calculator, ca voi primi acelasi raspuns in orice alta farmacie merg. Vreau sa stiu daca asa este intr-adevar, daca a procedat legal si daca as fi putu sa-i cer (potrivit legii) sa-mi returneze banii pe produs in cazul in care nu aveau siropul pe care-l doream eu. Mentionez ca aveam cutia sigilata si bonul fiscal Va multumesc.
Din punctul meu de vedere, desi justificarea farmacistei nu este adecvata, deoarece, daca ar exista temei legal pentru acceptarea returnarii/schimbului, aspectele ce tin de logistica vanzatorului nu pot fi opuse cumparatorului, in cazul dvs. nu vad totusi un temei legal pentru returnare/schimb.
OUG 34/2014 confera dreptul de retragere din contract si, deci, de returnare doar in cazul contractelor la distanta, ceea ce nu este cazul dvs. Pe de alta parte, Legea 449/2003 da dreptul la inlocuirea produsului doar in cazul neconformitatii acestuia, ceea ce nu pare a fi situatia dvs. In sensul ca produsul cu care a venit sotul acasa nu este conform cu ce i-ati spus dvs sa cumpere, dar produsul cumparat in cele din urma presupun este un produs care corespunde caracteristilor mentionate pe eticheta/ambalaj, deci nu este un produs neconform in sine, nu are vreun defect. E mai degraba un produs neoportun.
Poate are alt coleg alta idee.