am o mare rugaminte, am nevoie de proceduri de lucru pentru contabil, gestionar, casier, daca ma poate ajuta cineva mi-a usura mult munca, sunt incepatoare si mie greu sa organizez contabilitatea din moment ce nu am multe informatii si invat din mers, tot timpul mai apare cate un aspect de care nu am tinut cont
ce intelegeti prin proceduri de lucru?...cum sa-si efectueze fiecare din cei mentionati de Dmv activitatea sau doriti fisa de post aferenta fiecarui tip de activitate al angajatului mentionat?
Procedurile de lucru sunt niste norme de desfasurare a activitatii economice intr-o unitate, avand la baza reguli specifice fiecarei activitate in parte, care respecta fisa postului, dar cu specificatii personalizate in functie de specificul firmei si regulamentul de ordine interioara, respectiv circuitul documentelor si eventual fluxul tehnologic din unitatea respectiva. Aceste asa zise "proceduri de lucru" au aparut la noi odata cu demararea certificarilor si autorizarilor (de ex ISO samd). Dupa parerea mea procedurile de lucru nu le emite contabilitatea. De exemplu daca o firma intocmeste dosarul pentru certificare pe calitate sau pe mediu, solicita proceduri de lucru, trebuie sa va ajute cu un anumit model, ajustat specificului unitatii pentru care se intocmeste dosarul. Contabilitatea poate ajuta la intocmirea acestor proceduri pentru departamentul de contabilitate care are in subordine gestiunea stocurilor, imobilizarilor, trezoreriei, unitatii de productie proprie, comercial si alte cate or mai putea fi.
Despre procedura de lucru a gestionarului de marfuri spre exemplu:
Persoana numita gestionar. Definitia gestionarului, in sensul larg si cu specificatii pentru activitatea gestionarului in firma respectiva.
Descrierea activitatii lui cu toate consideratiile la modul general, si ulterior amanuntit pe specificul firmei.
Programul intrarilor si iesirilor de bunuri din gestiune atat in mod curent cat si in cazuri exceptionale, sursa intrarilor si destinatia iesirilor acceptate, persoana care contrasemneaza atat intrarile cat si iesirile, persoana care raspunde calitativ, (in comisia de receptie ar trebui trecuta o persoana de specialitate care raspunde pt calitatea marfii, pt ca gestionarul raspunde doar cantitativ), masuri luate pentru respectarea calitatii bunurilor gestionate, conditii de pastrare, etc, masuri care vor fi luate in cazul in care marfa nu este pastrata corespunzator.
O procedura de lucru a unei activitati poate fi facuta si foarte sintetic dar si foarte analitic. Dupa parerea mea daca sunt prevazute si normate cat mai multe situatii posibile a unei activitati, si procedura se respecta, firma ar trebui sa mearga foarte bine.