avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 463 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Schimbare buletin, domiciliul pe o strada cu numele ...
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Schimbare buletin, domiciliul pe o strada cu numele schimbat prin HCL

Buna ziua

Socrii mei s-au mutat pe o strada noua acum 10 ani si normal si-au facut buletin pe strada respectiva, dar chiar atunci se schimbase numele strazii. Cand s-a facut contractul de cumparare strada avea numele "Amurg", dar cand s-au dus sa isi faca buletin numele strazii deja era schimbat in "Mihai Veliciu" si atunci buletinul s-a facut cu numele nou al strazii.

Ciudat este ca acum dupa 10 ani cand a expirat buletinul s-a dus sa si-l reinnoiasca cu urmatoarele acte : contractul de casa, buletinul vechi si o cerere completata dar SURPRIZA : noul buletin a iesit cu numele vechi al strazii, nume care este trecut in contractul de vanzare si nu numele actual care era trecut si in buletinul vechi.

Raspunsul pe care a primit-o a fost ca trebuie sa refaca contractul de cumparare cu numele nou al strazii. Am deci cateva nelamuriri :
1. Cum se poate ca acum 10 ani sa faca buletinul cu numele nou al strazii ?
2. Este posibila schimbarea contractului daca proprietarii vechi nu pot fi gasiti ?
3. Este normala o situatie de genul ?

Multumesc


Nu este corect.Trebuia sa intrebati la urbanism daca denumirea strazii vechi nu a fost cumva atribuita altei strazi, ori daca nu cumva intre timp strada si-a reluat veciul nume. Teoretic trebuia ca serviciul de evidenta sa-si actualizeze nomenclatorul stradal. Din moment ce exista hotarare de consiliu local ca strada x isi schimba denumirea in y, nu poti sa-i eliberezi omului o carte de identitate pe o strada a carei denumiri actuala nu exista. Schimbarea contractului nu este posibila, eventual puteti solicita la urbanism sa va elibereze o copie dupa hotararea consiliului local de schimbare a denumirii strazi. Solicitati o audienta la seful serviciului, daca nu la primar.
Ultima modificare: Luni, 2 Martie 2015
Justitiarul711, utilizator
Multumesc pentru raspuns!

Nu am ajuns inca la urbanism, dar strada sunt sigur ca nu si-a luat numele vechi, tot "Mihai Veliciu" se numeste deja de 10 ani la fel scrie si pe placuta strazii in momentul de fata.
Iar strada "Amurg" nu o gasesc pe nicio harta online, dar vom intreba la urbanism daca nu cumva a fost atribut altei strazi.

Dar asta vroiam sa ma asigur ca este o aberatie sa se ceara schimbarea contractului de vanzare cumparare.
Este exact asa cum ati spus: o aberatie. Sa mearga si sa ceara refacerea cartii de identitate, Justitiarul 711 a scris ce ar fi trebuit ei sa consulte: nomenclatorul stradal actualizat. Banuiesc ca pe cerere a scris numele actual al strazii, cei de la Evidenta nu au fost atenti nici cand au preluat cererea (daca erau vedeau ca pe contract scrie una iar pe cerere alta) nici cand au prelucrat-o. E greseala lor, cartea de identitate e rebut, va fi refacuta fara ca asta sa implice o noua cheltuiala cu taxele platite deja.

Nu va pierdeti vremea pe la Urbanism, discutati cu seful serviciului si daca nu gasiti intelegere reveniti.
Buna,

Da exact asta este problema ca se pierde foarte mult timp stand la cozi si completand hartii si cereri care nu sunt citite.

Dar problema este ca numele "Amurg" a fost atribuit altei strazi si de aceea au eliberat buletinul ptr ca strada exista in nomenclator si se pare ca atribuirea s-a facut recent ptr ca acum 10 ani nu mai exista strada respectiva.
Si da, pe cerere s-a completat numele actual al strazii, dar raspunsul functionarilor a fost ca pe ei nu ii intereseaza cererea ci doar actele doveditoare, ca sa vezi, ca nu citeste nimeni cererile respective, sunt ca sa mai pierzi timp sa le completezi.

Seful serviciului ne-a trimis la urbanism de unde sa obtinem o hartie (nu stiu exact denumirea actului) care sa ateste ca defapt strada pe care este contractul are o denumire noua, ca deh : ce-i asa greu sa obtinem hartia respectiva ?
Dar la urbanism trebuie mers cu extras CF valabil, deci am fost trimisi sa obtinem un extras CF.

Plus ca din punctul lor de vedere noi am gresit si dupa ce obtinem hartia respectiva trebuie sa reincepem procedura de schimbare de buletin cu toate cererile si taxele reachitate.

Ma intreb : toata scena asta va trebui sa o repetam si data viitoare cand expira buletinul ?

Multumesc
Obligatia de a comunica la Evidenta schimbarea denumirii strazii revine autoritatii care a dispus-o, conf. Art. 17 b) si 18 g) din HG 1375/2006 actualizata:

Art. 17
Actualizarea datelor ce formează conţinutul R.N.E.P. se realizează prin înregistrarea continuă a informaţiilor privind modificările intervenite in datele referitoare la persoana fizică, prevăzute la art. 8 alin. (1) şi (2), pe baza:
[…]
b) comunicărilor şi documentelor transmise serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor şi I.N.E.P. de unele structuri din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, […] (aici intra si primariile)
Art. 18
În vederea înregistrării şi actualizării datelor privind persoana fizică, fac obiectul comunicărilor prevăzute la art. 17 lit. b) următoarele evenimente sau situatii:
[…]
g) înfiinţarea, desfiinţarea sau schimbarea denumirii străzilor.

[ link extern ]
Deci schimbarea denumirii trebuia comunicata si Serv. Evidenta, ei pot sa se uite la data incheierii contractului si la data comunicarii schimbarii denumirii strazii.

Puteti incerca la Urbanism cu legea, aratati-le ca ei au obligatia sa transmita acea informatie, nu dvs. trebuie sa umblati pe la cadastru si sa mai dati si bani – deci sa va dea hartia aia. Asta ar fi varianta scurta si probabil fara prea multe sanse de reusita :)

A doua varianta, cu succes garantat, e aceea in care intra peste ei superiorii. Pe pereti in sala unde e ghiseul de la Evidenta trebuie sa fie afisat cel putin un numar de telefon pentru sesizari si reclamatii si spuneti ca veti suna sa intrebati daca au dreptate in ce zic. Daca nici dupa ce le aratati aceste articole din HG-ul pe baza caruia isi desfasoara activitatea nu pricep ca gresesc atunci ar trebui sa discutati cu structurile care i coordoneaza, fie Directia Judeteana fie chiar DEPABD Bucuresti - DEPABD ( Directia Pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor De Date) are adresa de e-mail pentru reclamatii si raspund intotdeauna: depabd@mai.gov.ro. Telefonul lor este 021/413 56 49.

Mergeti cu legea in mana la Evidenta, poate se dezmeticeste seful de acolo; daca nu vrea spuneti-i ca veti solicita lamuriri in scris de la DEPABD Bucuresti iar daca si in raspunsul de la DEPABD vi se indica aceeasi procedura o veti urma cu siguranta.


Alte discuții în legătură

Modificare adresa ci nou lcnfrnz lcnfrnz Buna ziua, pentru ca mi-a expirat CI-ul, am depus toate actele necesare la sectia de care apartin iar CI-ul nou eliberat are adresa (din CI-ul vechi, ... (vezi toată discuția)
Adresa sediu ong pilo1 pilo1 Adresa sediu ONG Buna ziua, sunt pe cale sa imi deschid o asociatie cu sediu social la mine acasa, si acum abia am realizat ca am informatii aparent ... (vezi toată discuția)
Schimbare denumire strada iulia12001 iulia12001 Buna seara! As dori sa ma lamuriti si pe mine intr-o situatie. Am accesat creditul Prima Casa si urmeaza chiar luni dosarul sa ajunga la fond. Ideea este ... (vezi toată discuția)