Buna ziua,
Ma confrunt cu urmatoarea problema:
intr-o asociatie de proprietari, in a 2a adunare generale s-a hotarat repartizarea cheltuielilor astfel:
- s-a semnat contract cu o firma de administrare pe 10 lei/ apartament/luna, iar suma se repartizeaza in listele de intretinere in mod egal;
-s-a semnat contract de curatenie cu o firma pe 15 lei/ apartamet /luna, iar suma se repartizeaza in liste in mod egal;
-s-a hotarat ca toate reparatiile si investitiile, deszapezirea..etc sa le achite in mod egal;
-s-a hotarat sa nu se treaca copii la intretinere pana la 14 ani.
Se pot repartiza aceste cheltuieli dupa cum hotaraste AGA? Este legal?
Se pot contesta aceste hotarari?
Va multumesc pentru raspuns!
Contractul intre asociatie si firma se poate face la nivel de 10 lei/apartament dar repartizarea pe cote parti se face dupa cota parte indiviza.
Firma ar trebui sa stie acest lucru.
La intretinere se trece noul nascut care sta primele 15 zile de viata acasa.
Cred ca in asociatia dumneavostra legea este optionala ...
Aveti mai jos articolul din Legea 230/2007 a acociatiilor de proprietari
Art. 26. -Daca o hotarare a adunarii generale este contrara legii, statutului sau acordului de asociere a asociatiei de proprietari sau este de natura sa produca daune intereselor proprietarilor, acestia pot ataca in justitie respectiva hotarare, in termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Actionarea in justitie nu intrerupe executarea hotararii decat in cazul in care instanta dispune suspendarea acesteia.
Apreciez ca modul de calcul aferent curateniei nu este chiar in regula, in sensul ca acesta nu ar trebui sa se raporteze la nr apartamentelor.
Va multumesc pentru raspuns. Asociatia ( AGA) doreste sa se repartizeze in mod egal. Iar hotararile nu au fost contestate in 45 de zile,aceste hotarari au fost luate acum 7 ani. Ce putem face in cazul asta?
Cred ca o solutie ar fi sa participati la adunarea generala si sa convingeti proprietarii sa adopte o alta hotarare prin care sa modificati situatia descrisa.
Trebuie sa aveti in vedere si contractele aflate in derulare, solicitati sa fiti informata despre aceste contracte, mai ales durata contractelor si modul de prelungire sau reziliere.